Az elhúzódó rossz idő után végre megérkezett a tavasz: süt a nap és már egy pulcsi is elég, ha kimerészkedünk otthonról.

A magyarok rendkívül árérzékenyek, ha háztartásigép-vásárlásról van szó: akkor vesznek csak újat, ha elromlott a régi, a vásárlásnál pedig az ár és az energiafogyasztás a legfontosabb tényezők. Mikrohullámú sütő szinte minden háztartásban van, az air fryer pedig népszerűbb, mint a kenyérsütőgép. Nem bízunk a márkaszervizekben, de a szerelő szavára nagyon adunk.
A magyarok több mint háromnegyede csak akkor vásárol új háztartási gépet, ha elromlik a meglévő és drága lenne a szerelés vagy az alkatrészcsere – derült ki a Gorenje legfrissebb, reprezentatív kutatásából. Nagyon ritka, hogy az energiafogyasztás vagy a meglévő kinézete miatt cserélnek gépet egy nekik jobban tetszőre. Érdekes, hogy a férfiak hajlamosabbak leárazáson venni új készüléket, de csekély a nemek szerinti eltérés. A kutatásból kiderült, hogy a 60 évnél idősebbek kevésbé tartják fontosnak a készülék korát és inkább akkor cserélik le, ha elromlik és drága lenne a szerelés vagy az alkatrészcsere.
Füle Norbert, a Gorenje Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy új háztartási gépek vásárlásakor továbbra is az ár a legfontosabb szempont. A válaszadók 79 százaléka dönt így, de fontos szempontok még a készülék energiafogyasztása (55 százalék) és a készülék márkája (35 százalék) is.
„A felmérésből azt látjuk, hogy a magyarok számára kevésbé fontos szempont, hogy okos készüléket vásároljanak és a design sem elsődleges. A készülékek ára a nőknek fontosabb, mint a férfiaknak, akárcsak a készülék mérete és a készülék energiafogyasztása. A férfiakat jobban érdeklik a garanciafeltételek, a szervizelési lehetőségek és a készülék márkája. A válaszokból az is kiderül, hogy a készülék funkciója és a megbízhatóság is fontos szempontok vásárláskor, de a megkérdezettek említették a teszteredményeket és a vásárlói véleményeket is. Ebből azt látjuk, hogy a vásárlás egy komplex döntési helyzet, számos tényező közrejátszik abban, hogy melyiket veszik meg a vásárlók. A gyártóknak segíteniük kell ezt a döntést azzal, hogy minden információt a rendelkezésükre bocsátanak, hiszen 3, 5 vagy akár 10 éven át, napi szinten használják majd ezeket a készülékeket” – tette hozzá Füle Norbert.
Az air fryer népszerűbb, mint a kenyérsütő
Mikrohullámú sütő szinte minden háztartásban akad és minden második magyarnak turmixgépe is van otthon, valamint a különálló fagyasztó és a mosogatógép is népszerű termékek. Érdekes, hogy habár az air fryer új típusú készülék a piacon, mégis több embernek van (27 százalék), mint kenyérsütőgépe (19 százalék). Az air fryert legnagyobb arányban a 18-39 év közöttiek veszik, de meglepő, hogy minden második 60 évnél idősebbnek is van otthon. Kávédarálója a 40 év fölöttieknek van, a fiataloknál alacsonyabb a penetráció. Szárítógépe viszont a 18-39 év közötti korosztálynak van legnagyobb arányban.
Még nem jött el az ideje a használtgép-piacnak
A megkérdezettek legnagyobb része (41 százalék) még sosem vásárolt használt háztartási gépet és nem is fog, mert inkább új készüléket vesz. A 60 éves vagy annál idősebb válaszadók a legkevésbé nyitottak a használtgép-vásárlásra, a fiatalabbak (18-39 évesek) nyitottabbak használt készülék vásárlására és ők a legelégedettebbek a megvásárolt használt készülékükkel is. Mindössze minden negyedik ember vásárolt már valaha használt készüléket, közülük viszont sokan nem elégedettek: a válaszadók 7 százaléka.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 719 484 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el, havi 142 416 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Nem bíznak a magyarok a márkaszervizekben
Meglepő, hogy elromlott készülék esetén tízből csak három magyar hívja a szakszervizt, ha garanciális időn belül van, ezt követően inkább szerelőt keresnek maguktól (25 százalék) vagy ismerős szereli meg a készüléküket (12 százalék). Tíz emberből csak egy keres márkaszervizt, ha letelt a garanciális idő. A márkaszervíz keresése a garanciális időn túl leginkább a budapestiekre jellemző. A fiatalokra a legjellemzőbb, hogy ismerős szereli meg a készüléküket és az is, hogy maguknak szerelik meg. A válaszadók több mint negyedével fordult már elő, hogy szerelőt hívott és túl drága volt. Az is gyakori, hogy nem találtak megfelelő szakembert (26%) és az is, hogy találtak, de heteket kellett rá várni (22%).
Füle Norbert szerint a gyártóknak még sok feladata van abban, hogy a fogyasztók megbízhassanak a márkákban. Az állami háztartásigép-szerelői képzés 20 éve megszűnt, ami azért jelent nehézséget, mert a szerelők idősödnek és a háztartási gépek egyre bonyolultabbak. Hozzátette, az iparág ugyan nemrég újrakezdte a képzést a középiskolákban, de ennek eredményei csak később lesznek láthatók. Az alvállalkozók nem kapnak márkaspecifikus képzést, ezért a nagyobb gyártók saját szervízhálózatot építenek ki. Összességében úgy látja, hogy a márkák iránti bizalom lassan épül, de minden gyártónak törekednie kell a szakszerű kiszolgálásra, mert a rossz szolgáltatás gyorsan árt a hírnévnek.

Bármelyik magyar fiókjában ott lapulhatnak ezek a régi telefonok: több százezer forintot is érhetnek
A régi mobiltelefonok és tárcsás vezetékes készülékek is egyre keresettebbek manapság: a legtöbben nosztalgiából vagy a digitális detox miatt választják őket.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


