Miközben a vendéglátásban elmarad az év végi fellendülés, a prémium élelmiszerek és ajándékmegoldások iránt soha nem látott kereslet alakult ki.
Az élelmiszerek árának növekedését az áruházláncok különböző kedvezményekkel próbálják ellensúlyozni. A Tesco hűségprogramjában például már több mint egymillióan regisztráltak, a kiskereskedelmi lánc pedig az így elérhető kedvezményeken felül árgaranciát is vállal több száz termékére, vagyis, ha ezeket az árucikkeket máshol mégis olcsóbban lehet megvenni, visszafizetik a különbözetet.
„Árgarancia” jelöléssel hívják fel a figyelmet a Tescónál azokra a – 700 árucikkből álló – leggyakrabban keresett, illetve alaptermékekre, amelynek árát minden héten összehasonlítják a versenytársaik áraival, és vállalják, hogy a legalacsonyabb szinten tartják. Ha a vásárló ezeket máshol mégis olcsóbban találja meg, akkor visszafizetik a különbözetet – tájékoztatta az áruházlánc a Pénzcentrumot és hozzátették, hogy kalkulációik szerint egy kétfős nyugdíjas, valamint egy háromfős, kisgyerekes család hétvégi nagybevásárlása körülbelül 50-60 termékből áll. Ebbe bele tartoznak a szombati és vasárnapi ebéd hozzávalói, egy kis édesség, rágcsálnivaló, sör vagy bor, állateledel, ásványvíz, liszt, tészta, valamint tejtermékek, pékáru és persze a háztartásban szükséges mosószer és alapvető tisztálkodási cikkek. Ezek mellett további mintegy 650 termék árának alacsonyan tartásával is próbálnak hozzájárulni a háztartások kiadásainak csökkentéséhez.
Magyarországon az akciós árakon történő vásárlások a teljes értékesítés körülbelül 35-40 százalékát teszik ki. Ez azt mutatja, hogy a vásárlók nagyon érzékenyek az akciókra. Igazából kicsit heti lojalitásnak is lehetne hívni, sokan úgy vásárolnak, hogy adott héten éppen mi, hol olcsóbb. A Tesco Árgarancia éppen ebben segít, hiszen lényegében a vásárlók helyett elvégezzük mi ezt az összehasonlítást és még garanciát is vállalunk rá
– mondta egy korábbi Pénzcentrum-interjúban Pálinkás Zsolt, az áruházlánc magyarországi vezérigazgatója.
A hűségkártyákon is sokat lehet fogni
Egy másik, jól bevált eszköz a kiadások csökkentésére – az áruházak részéről pedig a vásárlói elkötelezettség növelésére – a hűségprogramok alkalmazása. A McKinsey nemzetközi tanulmányai alapján a vásárlók általában 14 hűségprogramban vesznek részt, aminek a felében aktívak is. A magyar piacról az Adatvezérelt Marketing Szövetség készített felmérést, ami alapján a lakosság 80 százaléka vesz részt hűség- és kedvezményprogramokban, átlagosan 3-ban egyidejűleg. A kutatás kitér a fogyasztói preferenciákra is, a legkedveltebb programok között szerepel a Tesco Clubcard, a Rossmann és a DM kedvezményprogramja.
A kedvezménytípusokat vizsgálva a forintosítható megoldások a legkedveltebbek, mint például a pénzvisszatérítés és a pontgyűjtés.
A Tescónál már több mint 1 millió Tesco Clubcard hűségkártya-tulajdonos van, akik hetente többszáz terméket eleve kedvezőbb áron vehetnek meg,
valamint pontokhoz jutnak, amelyeket később pénzutalványok formájában válthatnak be. Emellett kuponokat és személyre szabott ajánlatokat is kapnak, amelyek további kedvezményeket biztosítanak.

„A vásárlók minden elköltött 100 forint után 1 pontot kapnak, amit a Tesco az aktuális pontgyűjtési időszak végén pénzutalványokra vált, amelyek a vásárlások során használhatók fel. Az applikáció segítségével nyomon követhető a pontok és utalványok alakulása, valamint személyre szabott digitális kuponok is elérhetők vele. A mobiltelefonos alkalmazás a csak tagok számára kínált exkluzív ajánlatokat is listázza, és emlékeztet az akciókra. Az applikáció további előnye, hogy a vásárlók a pontgyűjtési időszaktól függetlenül, bármikor saját maguk is pénzutalványokra válthatják gyűjtött pontjaikat, amivel csökkenthetik vásárlásuk végösszegét” – mondták az áruházláncnál.
A nyugdíjasok extra kedvezményt kapnak
Április 19. óta minden kedden a nyugdíjas vásárlók 5 százalék kedvezményt kapnak vásárlásuk végösszegéből, ha használják Tesco Clubcard kártyájukat. A keddi kedvezmény több mint 2,5 millió embert érint, akik közel 200 üzletben élhetnek ezzel a lehetőséggel. A kiskereskedelmi láncnál ugyanakkor a közeli lejáratú, sárga árkedvezménnyel jelölt termékekre is felhívták a figyelmet, hiszen ez a kategória mindenki számára elérhető, jó minőségű, emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas termékeket jelöl, amelynek vásárlásával nemcsak pénzt lehet spórolni, de így el lehet kerülni az élelmiszer-pazarlást is, hiszen így nem mennek veszendőbe ezek az élelmiszerek. A „Friss 5” akció keretében pedig hetente más-más öt frissárut kínálnak kedvező áron, ösztönözve az egészséges táplálkozáshoz nélkülözhetetlen zöldség- és gyümölcsfogyasztást.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








