Pfizer, amely a BioNTech-kel együttműködve szintén mRNS-alapú COVID-19 vakcinát gyárt.
Milyen süteménytrendek jellemezhetik a 2022-es évet? És vajon merre halad a cukrászipar? A Fazekas Cukrászdát üzemeltető cukrászmesterek szerint a Covid sajnos arra is kihatással van, milyen finomságok kerülnek a pult mögé.
“Ahogyan számos szektorban, a cukrászatban is elmondható, hogy egyre fontosabb a minőség. Fokozatosan terelődünk az egyre természetesebb alapanyagok felé. Sajnos azonban ezt a folyamatot is lassítja a Covid-helyzet: brutális áremelések várhatóak az idei évben, ami korlátot szabhat az egyes alapanyagok beszerzésének” - mondja Fazekas Attila, aki testvérével, Ádámmal közösen viszi a boltot.
De mi áll az ugrásszerűen növekvő árak mögött? Lelassult a szállítás, így megnövekedett a szállítási költség is. A forgalmazócégek sem mernek akkora tételben bevásárolni, mint korábban. Ráadásul sokszor nem is készletről kapnak árut, hanem külön kell megrendelniük. Emellett az Euro árfolyamának ingadozása is kihat a beszerzési árakra.
Fazekas Ádám, a nemzetközi világversenyt is megnyert pisztáciafagyit készítő cukrászmester szerint a kínálatra a gyümölcsök drágulása is kihat. Viszonyításképp: mintegy 30 százalékkal kéne az idén megemelni a málnás süti és fagyi árát, hiszen 25-30 százalékkal növekednek az alapanyagárak is. Nem fognak tudni annyit elkérni ezekért a termékekért, mint amennyibe az előállítása kerül - magyarázza.
Mennyiben változik meg a kínálat?
“Elképzelhető, hogy a desszert jellegű sütemények háttérbe szorulnak a beszerzési árak miatt, és egy időre visszatérnek a hagyományosabb sütemények, amelyeknek olcsóbb az előállítása. Kevesebb csokoládés, gyümölcsös sütit találhatunk majd a kínálatban, inkább a túrós, mákos, fahéjas sütikre helyeződhet a hangsúly” - mondja Attila.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
“A mi cukrászatunk egy francia vonalat képviselt, sokféle drága, de minőségi alapanyaggal, mint az olajos magvak, a pisztácia, a pekándió, a mogyoró. Az ilyen sütemények és fagyik most várhatóan ritkulni fognak, bár azt nem gondolom, hogy teljesen kikopnának a kínálatból” - fűzi hozzá Ádám.
A cukrászok szerint jó megoldás lehet kissé újragondolt formában tálalni a hagyományos süteményeket. Éppen ezért több francia vagy épp réteges krémest találunk majd a kínálatban, olyan jól bevált klasszikusokat, amelyek előállítása nem jár komoly költségekkel. A világbajnok pisztáciafagyit azonban még jó ideig megkóstolhatjuk a Fazekas Cukrászda budapesti és rétsági üzleteiben.
“Ez a kínálatváltoztatás egyfajta átmeneti megoldás. Még meglátjuk, az év során hogy alaul a helyzet” - zárja Attila.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








