Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Nincs is nyár lecsó nélkül: ilyenkor érdemes minél többször főzni a magyarok egyik kedvenc ételét, hiszen az árak július-augusztus hónapban a legalacsonyabbak. Aki szemfüles, az pedig még olcsóbban be tudja szerezni az alapanyagokat, legyen szó egyszerű magyaros, tökös, vagy esetleg franciás cukkinis lecsóról.
A lecsó igazai magyar étel (bár nem csak a miénk, szinte minden nemzet konyhájában találkozunk hasonló étellel), igazán nyáron érdemes készíteni, hiszen ilyenkor a legolcsóbbak az alapanyagok hozzá. Vagy csak voltak? Az utóbbi időben azt tapasztaljuk, hogy hihetetlenül felmentek a zöldség és gyümölcs árai.
Ami a lecsó receptjét illeti, ahány ház, annyi szokás - viszont abban mindenki egyetért, hogy az étel alapja a hagyma, a lecsópaprika és a paradicsom. A puritánok ezen kívül mást nem is tesznek bele, ám sokan el sem tudják képzelni virsli, kolbász, no meg tojás nélkül. De van aki, tarhonyát, rizst tesz bele vagy mellé, a franciásabb változatba pedig cukkini, padlizsán és tök is kerülhet.
A hivatalos számok
A vöröshagyma ára nagyjából állandó. 2016 őszétől stabilan 200 forint alatt maradt a kilós átlagára 2018 nyaráig, amikor is elkezdett felmenni a hagymaár, és meg sem állt 2019 júliusáig. Onnantól ismét csökkenést mutat, de azóta sem ment 270 forint alá az átlagos kilónkénti ár. 2020 júniusában egy kiló vöröshagyma 331 forint volt.
A paradicsom árképzésén látszik, mikor van az igazi idény: évről évre júliustól szeptemberig a legalacsonyabb az ára. Hagyományosan a lecsó (be)főzésének hónapja augusztus, hiszen a paradicsom és paprika szezon ekkor van a csúcson, szeptemberben pedig már a leérés következik. Az árak hullámzásán túl az is megfigyelhető, hogy a paradicsom átlagárak 4 év alatt szépen kúsztak felfelé, 2019-ben pedig már a lecsószezonban sem volt akkora a visszaesés, mint a korábbi években.2020 júliusában a paradicsom átlagára 597 forint volt, a lecsópaprika árait a Piaci Árinformációs Rendszer heti bontásban összesíti: e szerint a 30. héten a lecsópaprika kilója 398-498 forint körül mozgott.
Így lesz a legolcsóbb
Az igazi magyar lecsó jegyében néztük át az e heti akciós újságokat, hogy megtudjuk, hol érdemes beszerezni hozzá ezen a héten az alapanyagokat. Az Aldiban a lébényi paradicsom kilója 429 forint, a lecsópaprika most 40 százalékkal olcsóbb, 299 forint.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Lidl-ben a fürtös paradicsom 239 forint, a vendégváró műbeles virsliből egy kiló 899 forintba kerül. Az Auchanban a kápia paprika 678 forintba kerül, ezzel is fel lehet dobni egy jó lecsót, ugyanitt 198 forint a cukkini kilója, a lecsókolbászból pedig 69 forintba kerül 10 dkg.
A Tescóban a hegyes erős paprikából egy csomag 199 foritnba kerül, a Pick virsli csomagja 349 forint , a füstölt kolbászból 10 dkg 199 forint. Aki pedig tökkel szereti elkészíteni (mert ilyen is van) az a Spar áruhzaiban 199 forintért tudja megvenni kilóját akciós áron. Ugyanitt van békéscsabai parasztkolbász 299 forintért. És persze dukál hozzá még a friss, puha fehérkenyér: a Sparban 329 forint egy kiló Büki parasztkenyér.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








