A Tesco stratégiai partnerségre lépett a francia Mistral AI startuppal, hogy mesterséges intelligencia alapú megoldásokkal optimalizálja üzleti folyamatait.
Az OpenAI nevű mesterséges intelligenciafejlesztéssel (MI) foglalkozó vállalat csütörtökön bejelentette legújabb termékének érkezését, a "SearchGPT" nevű keresőmotor prototípusát. A vállalat ezzel egyértelműen jelezte szándékát, miszerint belépne a jelenleg a Google-uralta a keresőpiacra - tudósított a Business Insider.
A SearchGPT egy olyan új keresőmotor, amely az MI segítségével ad gyors és pontos válaszokat a felhasználók kérdéseire. Az OpenAI blogbejegyzésében kifejtette, hogy az eszközt egyelőre csak egy kisebb csoport számára teszik elérhetővé, hogy értékelhessék a felhasználói visszajelzéseiket. A tervek szerint az új fejlesztést a későbbiekben integrálják majd a ChatGPT-be, a cég népszerű csevegőbotjába.
Hogy működik a SeachGPT?
Sam Altman, a vállalat vezérigazgatója az X-en (korábban Twitteren) azt írta:
Lehetőségünk nyílik arra, hogy a jelenleginél sokkal hatékonyabbá tegyük a keresés folyamatát.
A bemutatott videó alapján a SearchGPT hasonló módon néz ki, mint a Google kereső, vagyis az ablak középen találhatunk egy keresősávot, azonban lényeges különbségekre is számíthatunk. A SearchGPT várhatóan tömörebb válaszokat ad majd a keresésekre és összefoglalókat is megjelenít, linkekkel együtt, ráadásul szűkebb körű találatokat sorakoztat fel – mindez az OpenAI szerint eleve így került megtervezésre.
Egyelőre nem tökéletes a fejlesztés
Habár az új keresőmotor első hallásra ígéretesnek tűnik, több újságíró is megjegyezte, hogy a demó eredményei nem minden esetben voltak elég pontosak – az eszköz például rossz dátumokat mutatott egy fesztiválra vonatkozóan, egy másik esemény helyszínét pedig tévesen adta meg. Az OpenAI szóvivője elismerte a prototípus hibáit és hangsúlyozta, hogy:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ez egy kezdeti prototípus, amelyet folyamatosan javítjuk.
Miért fontos mindez?
A Google bevételeinek jelentős része - tavaly 175 milliárd dollár - származik a keresés üzletágából és az ahhoz kapcsolódó hirdetésekből. Az OpenAI új fejlesztése egyértelműen versenyre kelne nemcsak a Google-lal, hanem más mesterséges intelligencia-alapú keresőszolgáltatásokkal is, így akár a Microsoft Bingnek is komoly versenytársa lehet. A Microsoft egyébként partnerségben áll az OpenAI-jal és jelentős összegeket fektetett be a vállalatba. Satya Nadella vezérigazgató korábban kijelentette:
A mesterséges intelligencia alapjaiban változtat meg minden szoftverkategóriát, kezdve a legnagyobbal, a kereséssel.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








