A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Egyre magasabb azok száma, akik elsősorban tartós élelmiszereket keresve, online intézik a nagybevásárlást. Az egyik hazai ételszállító cég legfrissebb adatait vizsgálva további fogyasztói szokásokra vonatkozó érdekességeket is megtudhatunk. Például azt, hogy a legnehezebb összsúlyú rendelés 90 kg-ot nyomott, a legnagyobb összegű pedig 632 ezer forintba került. Volt, aki hajnali 3-kor egy lazacos gourmet reggeli hozzávalóit rendelte meg, míg mások a másnaposságra készültek fel vízzel és proteinszeletekkel.
Az elmúlt időszakban jelentősen felpörgött a házhoz szállítások iránti érdeklődés: az e-kereskedelem bővülésén túl a gyorskereskedelemre is megnőtt az igény, és egyre több nagybevásárlás történik már ezeken a platformokon – derült ki a foodora összeállításából.
Már közel négy éve a saját boltjaiból, a foodora marketekből Magyarországon öt városban szállítja házhoz a bevásárlást a cég. A budapesti boltok mellett, Szegeden, Debrecenben, Pécsen és Győrben pedig egy-egy ilyen bolt működik. Az úgynevezett dark store-ok lényege, hogy az utcáról betérő vásárlók számára nem nyitott, a boltokból csak online lehet rendelni.
A piactér termékei közül az ásványvizek, dobozos tejek, friss húsok és zöldségek, valamint pékáruk – leginkább zsemlék és kiflik - kerülnek legtöbbször a virtuális kosárba. A foodora felhasználók egyre gyakrabban vásárolnak friss termékeket, zöldségeket, gyümölcsöket és húsokat, ezekből átlagosan 3-4 napra elegendő mennyiséget rendelnek a felhasználók, míg tartós élelmiszerből hajlamosak hosszabb távra vásárolni.
„A foodora market megjelenésekor leginkább tartós élelmiszereket rendeltek a felhasználók, és a friss termékekkel óvatosabbak voltak. Mára már a friss zöldségek és húsok a legtöbbet rendelt termékek között vannak, sikerült tehát bizonyítani a nem személyes vásárlással szemben szkeptikusabb közönség előtt is” – mondta el Garay Péter, a cég kereskedelmi igazgatója. A szakember szerint a piactérről kezdetben akkor rendeltek, ha a nagybevásárlások között elfogyott valami, vagy ha éppen elfogyott egy hozzávaló az aznapi vacsorához. Mostanra azonban úgy látják, hogy a heti nagybevásárlást is sokan online végzik.
Egy nagyobb bevásárlásnak pedig súlya is van: a legnehezebb egyszerre megrendelt bevásárlás súlya 90 kg volt, ezt a rendelést Budapesten adták le a XIII. kerületben. Vidéken a rekordtartó legnehezebb rendelés 65 kg-os volt és Pécsett, Alsómakáron adták le, ez annyi mintha négy teljes Zsolnay szettet rejtett volna a futárhátizsák. Budapesten a legtöbb rendelést leadott felhasználó tavaly 529-szer vásárolt be az applikációján keresztül, a legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy 632 ezer forint értékű bevásárlás vezeti 2024-ben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Extrém rendelések: hajnali gourmet reggeli, felkészülés a másnaposságra
Budapesten a leadott rendelések számát tekintve a XIII., XI., XIV., III., VIII., és az IV. kerület a legaktívabb. Országosan pedig bőven akadt extrém rendelésekre is példa. Budapesten folyamatosan futnak be a rendelések, mivel előrendelésre is van lehetőség. A foodora adataiból az látszik, hogy vannak, akik előregondolkodnak és éjszaka rendelik meg a reggeli hozzávalóját.
- Hajnali 3-kor egy teljes gourmet reggeli hozzávalóit is megrendelték, így füstölt lazac, ruccola, hummus, cream cheese, ananászlé is került a virtuális kosárba
- Hasonlóképpen többen készülnek fel a másnapossága és még hajnalban gondoskodnak a vízről, protein szeletről
Budapest mellett vidéken is volt példa meglepő rendelésekre:
- A Szegeden a rekordot az a zsemlerajongó tartja, aki összesen 684 db zsemlét pakolt a kosarába az elmúlt évben. A legnagyobb összegű rendelés közel 90 ezer forint értékű volt.
- Pécsett a legtöbb rendelést leadott felhasználó tavaly 320-szor vásárolt be a foodora applikációján keresztül, a legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy közel 132 ezer forint értékű bevásárlás vezeti 2024-ben.
- A győri foodora market is büszkélkedhet pár rekorddal, fürtös paradicsomból például annyit rendelnek, amennyit több mint 6000 kézilabda nyomna a friss BL-győztes Győri Audi ETO KC szertárában. A legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy közel 97 ezer forint értékű bevásárlás vezeti 2024-ben.
- Debrecenben a rekordot az az édesszájú vásárló tartja, aki 531 darab tuttifrutti ízű cukormentes energiaitalt tett a kosarába az elmúlt egy évben, összességében pedig félig megtelne a debreceni víztorony a foodorán megrendelt üdítőkkel. A legnagyobb összegű rendelések toplistáját itt egy közel 134 ezer forint értékű bevásárlás vezeti.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








