2024. november és 2025. január között a munkakeresés átlagos időtartama az egy évvel korábbihoz képest 9,3 hónapról 12,1 hónapra nőtt.

Ezt veszik most a neten a csehek, horvátok, szlovákok, mint a cukrot: mégis, mit tudhatnak?
A nyár intenzív hősége miatt a magyarok és a régió egyéb országai is a vízparton keresik a megoldást, legyen szó akár matracok, vízipisztolyok vagy horgászfelszerelések vásárlásáról. Egy biztos: próbáljuk magunkat lehűteni, vagy legalábbis valahogy menekülni a meleg elől – derül ki egy hazai ár-összehasonlító portál friss adataiból.
Az Árukereső.hu elmúlt három heti kereséseiből az derül ki, hogy a vízben használatos termékek iránt jóval többen érdeklődnek. Például a magyar vásárlók 2,5-szer annyian kerestek vízipisztolyokat, és 30%-kal többen matracokat, hogy a Balatonon vagy más helyekről élvezzék a hűs vizet. Persze az üdítők és koktélok sem az igaziak citromlé nélkül, így több mint kétszeresére ugrott a citromprések és több mint 80%-kal nőtt meg a gyümölcsprések iránti érdeklődés – ahogy a sétabotoké és a hálózsákoké, mivel sokan a természetbe vonulnak el a hőség elől. Több mint 4,5-szer többet kerestek gyereknapszemüvegeket is, és érdekes módon a cukor is 159%-kal lett népszerűbb. A hőmérséklet jelenti azonban a legnagyobb problémát, így nem meglepő, hogy több mint hatszoros volt az érdeklődés a mobil, és több mint négyszeres a hagyományos klímák iránt.
A csehek hordozható légkondikat (264%), ventilátorokat (210%), kutyamedencéket (89%), léghűtő-berendezéseket (67%), szörfdeszkákat (45%) és horgászbotokat (32%) kerestek leginkább. Sőt, még munkájukat is vinnék magukkal hűvösebb helyre, ugyanis több mint 2,5-szeresére nőttek az aktatáskák keresései. Szintén érdekesség, hogy a szaunák és infraszaunák iránt is jelentős, 126%-os érdeklődést mutattak, ahogy a golfautókra is 112%-kal többen kerestek rá.
A szlovákok, akiknél szintén hatalmasat nőtt az érdeklődés a hordozható légkondik iránt (436%), a kikapcsolódást választják: evezőket (81%), bőröndvédőket (70%), hajómotorokat (63%), kulacsokat (62%), limonádékat (58%) és motoros táskákat (53%) kerestek. Leginkább azonban az edzésre fókuszálnak, ugyanis több mint hatszorosára nőtt az étrendkiegészítők iránti érdeklődés.
Szlovéniában is a gyümölcsprések (215%), az evezők (191%) és a robogók (122%) kapták a legtöbb keresést, ahogy a túrazsákok (85%) és a függőágyak is (72%). Természetesen itt is a légkondik vezettek, több mint négyszeres ugrással.
Romániában a mobil légkondik több mint tízszeres keresési növekedéssel domináltak, amit a ventilátorok követtek hatszorossal. A laptopok munka közbeni túlhevülése is gondot okozhat, ugyanis kétszeres volt az érdeklődés a notebookokat hűtő berendezések iránt. Emellett a horgászorsókat (61%) a kártevőirtók (83%) múlták felül, de népszerűek voltak a társasjátékok (67%) és a LEGO-k is (24%). Semmi se tudta azonban a kerti öntözőket leuralni: majdnem 30-szoros volt az érdeklődés irántuk.
Bulgáriában autókerekeket kerestek háromszor, míg gőztisztítókat és ventilátorokat kétszer annyian. A kempingszékek és az evezők több mint 60%-kal, a futópadok 55%-kal, a hajók közel 40%-kal voltak népszerűbbek.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Horvátországban az élen természetesen a ventilátorok jártak 367%-kos növekedéssel, amit a légkondik követtek 358%-ossal, majd a párásítók 262%-ossal – utóbbira azért is lehet szükség, mert a sok légkondizás szárítja a levegőt. Emellett több mint kétszeres érdeklődés övezte az evezőket, ahogy a kézi mixereket és az utazótáskákat is – az ételaszalókat pedig közel háromszoros. Közel kétszeresére nőtt a mentőmellények keresése, és 45%-kal kutattak többen jacuzzikat.
Szerbiában is a mobil légkondicionálók uralták a keresések piacát (620%), ami után következtek a ventilátorok (242%). A medencefelszerelések (73%) mellett a medencepumpák és -szűrők voltak kifejezetten népszerűek (84%), valamint a biciklik (89%) és a gyerekcipők (121%). A horgászás persze nálunk sem maradhatott el (153%), ahogy a napszemüvegek sem (100%).
Az Árukereső.hu kereséseiből is egyértelművé válik, hogy a teljes régió próbál védekezni a hőség ellen, így vízparton vagy a természetben keresik a lehűlési lehetőségeket. A nyári meleg intenzitásának növekedésével nagy eséllyel ezek az értékek megmaradnak, vagy pont, hogy még magasabbak lesznek.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Lakáskampány 2025: ezekre a vagyontárgyakra ne felejtsd el kiterjeszteni a biztosításod
A melléképületeket, a hőszivattyút és a nagyobb üvegfelüteteket is érdemes fedezeti körbe vonni - hívta fel a figyelmet az Allianz Hungária.
-
Dürer Park: Exkluzív lakások a Városliget szomszédságában (x)
A Dürer Park a Városliget és a zuglói villanegyed határán épül, ötvözve a történelmi örökséget a modern építészeti megoldásokkal és a fenntarthatósággal.
-
MVM Edison: Hogyan segítheti egy nagyvállalat a B2B startupokat? (x)
Az első nagy ügyfél megszerzése kulcsfontosságú a startupok számára.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


