2004 novemberében nyitotta meg első áruházát Magyarországon a Lidl, s még abban a hónapban elérte a hazai háztartások 8,2 százalékát, az első félévben pedig a háztartások 29 százalékát. Ez nem mást jelent, mint hogy közel minden harmadik család vásárolt már Lidl üzletben - állapítja meg a GfK Hungária TargetOn: Lidl 2006 című tanulmánya.
2004 novemberében nyitotta meg első áruházát Magyarországon a Lidl, s még abban a hónapban elérte a hazai háztartások 8,2 százalékát, az első félévben pedig a háztartások 29 százalékát. Ez nem mást jelent, mint hogy közel minden harmadik család vásárolt már Lidl üzletben – állapítja meg a GfK Hungária TargetOn: Lidl 2006 című tanulmánya.
Ami az egyes üzlettípusok piaci részesedését illeti, a hipermarketek bonyolítják továbbra is a teljes FMCG forgalom negyedét. Ugyanakkor a diszkontok 2001 óta stabilan őrzött 15 százalékos részesedését a Lidl megjelenése a piacon 1,5-2 százalékponttal megnövelte. A Lidl a piacra lépését követő első hónapban nagyobb piacrészt szerzett, mint egynémely versenytársa, és azóta tartja ezt a szintet.
Azok a vásárlók, akik a legújabb diszkontlánc működésének első hat hónapja alatt vásároltak a Lidlben, kevesebbett költöttek más diszkontláncok üzleteiben, illetve független vagy kisebb boltokban. Ugyanakkor alacsony a Lidl-vásárlók lojalitása, hiszen a lánc vásárlói beszerzéseik 92 százalékát más üzletekben intézik. Ez egyébként más diszkontláncokra és az egész országra jellemző jelenség: a vásárlók nem lojálisak egy üzlethez vagy üzletlánchoz, beszerzéseikhez majdnem minden bolttípust és lehetőeséget igénybe vesznek.
Az üzletláncot kipróbálók körében átlag feletti a budapestiek aránya, de közülük kevesen vásárolnak akár második alkalommal is újra a Lidlben. A visszatérők között a kisvárosok, valamint a nagyvárosok lakói felülreprezentáltak, mivel elsősorban az ilyen típusú településeken találhatók a Lidl boltjai. Az egy háztartás által egy évben átlagosan a Lidlben elköltött összeg 25 000 forint volt a működésének első hat hónapja során.
A diszkontláncba visszatérő vásárlók körében felülreprezentáltak a dél-magyarországiak, a kis- és nagyvárosiak, a 3-4 fős, gyermekes háztartások, azok a családok ahol a háziasszony még nem töltötte be 40. életévét, valamint a közepes vagy viszonylag magas jövedelemmel rendelkezők. A tanulmány szerint a háztartások egy alkalommal átlagosan 2 600 forintot adtak ki FMCG termékekre a Lidl kasszáinál a tavalyi évben.
A diszkontláncok általában – így a Lidl is – az élelmiszerek és az italok értékesítésében érte el a legnagyobb piaci részesedést. Ennek oka, hogy e kategóriák átlagára a Lidl-ben 20-40 százalékkal alacsonyabb a teljes piacon tapasztalt átlagárnál. A legnagyobb piacrészt a mélyhűtött pizzák, a pörkölt kávékeverék, az ice tea, a sajtkrém, a salátaöntet és a reggeliző pelyhek piacán tudhatja magáénak.
A diszkontlánc által értékesített termékek túlnyomó többsége (82 százaléka) kereskedelmi márkás. A Lidl kereskedelmi márkáinak piacrésze pedig a kereskedelmi márkák adta teljes piacon 11,5 százalék, ami az egyik legerősebb pozíciót biztosítja számára a piacon. Az italok között kiemelkedően magas, 90 százalékos volt a kereskedelmi márkák bolton belüli részesedése.
A Lidl hosszabb távon hazánkban mintegy 100 áruház megnyitását tervezi. Az új boltok megnyitásával gyorsan növelni kívánja penetrációját, a forgalom növelése szempontjából azonban az is kulcsfontosságú lehet, hogy a vásárlók nagyobb arányban és minél gyakrabban térjenek oda vissza. A Lidl sikere hazánkban abban rejlik, hogy alacsony árat tud kínálni, amit a logisztikával, a kommunikáció, a berendezés és a személyzet költségének alacsonyan tartásával biztosít. Mivel a Lidl mellett várhatóan a közeljövőben további diszkontláncok is megjelennek a magyar piacon, az még inkább átrendezi a hazai kiskereskedelmi struktúrát.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








