25 °C Budapest

Indul a Google TV- hódít a birodalom

Pénzcentrum
2005. szeptember 23. 09:34

Egyre inkább bebizonyosodnak azok a korábbi feltételezések, hogy a Google egy igazi internetes-informatikai világbirodalmat akar felépíteni, amelyben a népszerű online keresőn kívül helyet kapna egy levelezőrendszer, egy csevegőprogram és - mint kiderült - egy televízió is.

 
Egyre inkább bebizonyosodnak azok a korábbi feltételezések, hogy a Google egy igazi internetes-informatikai világbirodalmat akar felépíteni, amelyben a népszerű online keresőn kívül helyet kapna egy levelezőrendszer, egy csevegőprogram és - mint kiderült - egy televízió is.
A Google TV létrehozásának terve véletlenül, egy feladott álláshirdetés kapcsán szivárgott ki. A hirdetés szövege szerint az amerikai vállalat jelenleg is keres egy termékmenedzsert Kaliforniában, a cég székhelyén a jövőben működő Google TV számára. Az új munkatárs feladata, hogy "a jövőben a Google keresési technológiájának és a hirdetési technikájának a felhasználók felé történő televíziószerű megvalósításával foglalkozzon". Az ugyanakkor nem derül ki a hirdetés szövegéből, hogy egy új szolgáltatásról lesz-e szó vagy a Google a jelenlegi szolgáltatásait akarja megreformálni vagy a cég valóban egy (online) televízió beindítására készül.
Az ötlet ugyanakkor nem számít újnak a Google háza táján, hiszen korábban, még 2003-ban a vállalat egyik alapítója, Szergej Brin már papírra vetette az elképzelését és az írását nyilvánosságra is hozta egy hasonló szolgáltatásról. Az akkori szöveg szerint a Google egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amelyik a televíziókban megjelenő híreket képes hagyományos szöveges hírekké konvertálni, illetve azokhoz hasonlóan, téma szerint csoportosítani őket. Az ötlet azért persze nem új, hisz sok televízió hírei fellelhetőek már a világhálón is, vagyis egyre több televíziótársaság fordít gondot arra, hogy aki véletlenül nincs TV-közelben, az se maradjon le a legfrissebb hírekről.
Viszont a lépés annak fényében különösen érdekes, hogy a cég még a telekommunikációs piacra is belép, mivel vezetéknélküli internetes elérést kíván biztosítani felhasználóinak. A társaság tehát egyre inkább függetleníteni akarja magát keresőszolgáltatásától és az esetlegesen hektikus mozgásokra képes hirdetési piactól. A WiFi rövidtávon ugyan nem hoz hasznot, de népszerűsége meredeken emelkedik, és viszonylag új területről lévén szó, a belépés költségei sem horribilisek.
Forrás:SG.hu Hírmagazin
Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2021. július 28. szerda
Szabolcs
30. hét
KONFERENCIA
Tovább
Sustainable World 2021
Fenntartható befektetések, piaci lehetőségek: varázsszó az ESG
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum  |  2021. július 27. 15:15