6 °C Budapest

Indul a Google TV- hódít a birodalom

Pénzcentrum
2005. szeptember 23. 09:34

Egyre inkább bebizonyosodnak azok a korábbi feltételezések, hogy a Google egy igazi internetes-informatikai világbirodalmat akar felépíteni, amelyben a népszerű online keresőn kívül helyet kapna egy levelezőrendszer, egy csevegőprogram és - mint kiderült - egy televízió is.

 
Egyre inkább bebizonyosodnak azok a korábbi feltételezések, hogy a Google egy igazi internetes-informatikai világbirodalmat akar felépíteni, amelyben a népszerű online keresőn kívül helyet kapna egy levelezőrendszer, egy csevegőprogram és - mint kiderült - egy televízió is.
A Google TV létrehozásának terve véletlenül, egy feladott álláshirdetés kapcsán szivárgott ki. A hirdetés szövege szerint az amerikai vállalat jelenleg is keres egy termékmenedzsert Kaliforniában, a cég székhelyén a jövőben működő Google TV számára. Az új munkatárs feladata, hogy "a jövőben a Google keresési technológiájának és a hirdetési technikájának a felhasználók felé történő televíziószerű megvalósításával foglalkozzon". Az ugyanakkor nem derül ki a hirdetés szövegéből, hogy egy új szolgáltatásról lesz-e szó vagy a Google a jelenlegi szolgáltatásait akarja megreformálni vagy a cég valóban egy (online) televízió beindítására készül.
Az ötlet ugyanakkor nem számít újnak a Google háza táján, hiszen korábban, még 2003-ban a vállalat egyik alapítója, Szergej Brin már papírra vetette az elképzelését és az írását nyilvánosságra is hozta egy hasonló szolgáltatásról. Az akkori szöveg szerint a Google egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amelyik a televíziókban megjelenő híreket képes hagyományos szöveges hírekké konvertálni, illetve azokhoz hasonlóan, téma szerint csoportosítani őket. Az ötlet azért persze nem új, hisz sok televízió hírei fellelhetőek már a világhálón is, vagyis egyre több televíziótársaság fordít gondot arra, hogy aki véletlenül nincs TV-közelben, az se maradjon le a legfrissebb hírekről.
Viszont a lépés annak fényében különösen érdekes, hogy a cég még a telekommunikációs piacra is belép, mivel vezetéknélküli internetes elérést kíván biztosítani felhasználóinak. A társaság tehát egyre inkább függetleníteni akarja magát keresőszolgáltatásától és az esetlegesen hektikus mozgásokra képes hirdetési piactól. A WiFi rövidtávon ugyan nem hoz hasznot, de népszerűsége meredeken emelkedik, és viszonylag új területről lévén szó, a belépés költségei sem horribilisek.
Forrás:SG.hu Hírmagazin
Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

Könnyek, sírás, meghatottság - így reagáltak, akik névre szóló dalt kaptak ajándékba (x)

Most bárki ajándékozhat személyre szóló dalt karácsonyra bármelyik szerettének. A SONG4U a mesterséges intelligenciát és személyes történeteket ötvözve készít egyedi dalokat.

Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2025. február 7. péntek
Tódor, Rómeó
6. hét
Február 7.
A házasság hete
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33