Pénzcentrum
2005. szeptember 22. 16:19
A 10 éves Generali a Biztonságért Alapítvány és az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) idén is megszervezi országos balesetmegelőzési akcióját, az Alma-Citrom Akciót, hogy ráirányítsák az autósok figyelmét a balesetmegelőzés fontosságára, a közlekedő kisiskolások védelmére.
A 10 éves Generali a Biztonságért Alapítvány és az Országos Balesetmegelőzési Bizottság (OBB) idén is megszervezi országos balesetmegelőzési akcióját, az Alma-Citrom Akciót, hogy ráirányítsák az autósok figyelmét a balesetmegelőzés fontosságára, a közlekedő kisiskolások védelmére.
A Generali a Biztonságért Alapítvány évek óta támogat balesetmegelőzési programokat és akciókat, melyek célja a mindennapi közlekedési helyzetekben lényegesen védtelenebb gyermekek számára egy biztonságosabb környezet megteremtése. Az iskolák bevonása sem véletlen, mivel egy felmérés adatai szerint a gyerekeket leggyakrabban nem a játszótereken, ismeretlen környezetben, hanem a már jól ismert, az iskolába és onnan haza vezető útvonalakon éri a legtöbb közúti baleset.
A Generali-Providencia Biztosító Rt. által 1995-ben létrehozott Alapítvány az OBB-vel és az iskolákkal közösen immár tíz éve rendezi meg az országos Alma-Citrom Akciót. A hetven vidéki helyszínen, köztük a megyeszékhelyeken szeptember végén és októberben zajló akciók lényege, hogy a balesetmegelőzésről és a biztonságos közlekedésről megtartott osztályfőnöki órát követően az általános iskola alsó tagozatos tanulói, közlekedési rendőrök kíséretében, közúti ellenőrzéseken vesznek részt. Azoknak az autósoknak, akik vétenek a közlekedési szabályok ellen, a megszokott büntetés és büntetőpontok helyett ez alkalommal citromot adnak az „intézkedő” kisiskolások. A helyesen közlekedő sofőrök pedig almát, és a jubileumi év emlékére egy láthatósági mellényt is kapnak jutalmul.
„Az Alma-Citrom Akció, és a biztosító által támogatott, hasonló balesetmegelőzési rendezvények mondanivalója szervesen illeszkedik a biztosító komplex gépjármű biztosítási csomagja, a Generali Úticél Program üzenetvilágához. – fűzte hozzá Papp-Váry Borbála, a Generali kommunikációs vezetője – „A kulcsszó itt is egy biztonságosabb, kiszámíthatóbb környezet megteremtése, hiszen az Úticél Program alkalmazásával az autósok az előre nem látható problémákkal szemben is védelemben részesülnek.”