2 milliós bírság - megtévesztő volt az Euronics

Pénzcentrum
2005. szeptember 21. 12:47

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 20-án hozott határozatában megállapította, hogy a Bravotech Kft. által megjelentetett 2005. januári Euronics reklámújságban fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt. A Versenytanács 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 20-án hozott határozatában megállapította, hogy a Bravotech Kft. által megjelentetett 2005. januári Euronics reklámújságban fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt. A Versenytanács 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
A Versenytanács egyrészt a gazdasági versenyre kihatással levő jogsértésnek minősítette, hogy a Euronics reklámújságban hirdetett JVC DVD lejátszóról azt állították, hogy „mindent lejátszik”, annak ellenére, hogy a manapság már elterjedt DivX formátumú lemezeket nem képes lejátszani.
Emellett a Bravotech Kft. a Euronics szórólapjain a  "Legjobb ár garanciája" a termék árára vonatkozó tájékoztatást közölt, amely szerint Euronics áruházakban vásárolhatók meg az általa értékesített termékek a "legjobb" felsőfokú jelzővel minősített áron. Az árgarancia szerinti árkiegyenlítéssel legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé, de nem a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. A Bravotech Kft. nem bizonyította azt, hogy a reklámújságjában szereplő valamennyi termék adott időszakban az adott országrészekben valóban a legolcsóbb.
A GVH a fogyasztó tájékoztatáshoz való jogát védi annak biztosítása által, hogy a fogyasztók hozzájuthassanak azokhoz az információkhoz, amelyek szükségesek a körültekintő vásárlási döntés meghozatalához. Jelen esetben azért került sor bírság kiszabására, mert a Versenytanács bizonyítottnak látta, hogy a vállalkozás jogsértő reklám által kívánt tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutni. Ugyanakkor a Versenytanács a bírságkiszabásánál figyelembe vette a jogsértés által érintett termékkör csekély forgalmát és a reklámújság költségeit.
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. december 14. szombat
Szilárda
50. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33