A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A vállalkozások 17 százaléka rendkívül súlyos helyzetbe került az elmúlt hónapokban, de a koronavírus okozta változásoknak vannak nyertesei is - derül ki egy friss felmérésből.
Az Opten céginformációs szolgáltató az ügyfelei között végzett felmérést a koronavírus szektoriális hatásairól 2020 áprilisában. A kutatás tárgya a koronavírus gazdasági hatásainak felmérése, működési problémák feltárása és a vállalkozók jövőképének megismerése volt. A kutatás legfontosabb eredményei közé tartozik, hogy
Általánosságban elmondható, hogy sok gazdasági társaság került kritikus helyzetbe az elmúlt hónapok során, de a válaszadók több mint felénél nem éreznek érdemi változást, sőt 6 százalékuknál még javultak is a kilátások. Az eredmények mutatnak némi szórást árbevétel és cégméret függvényében, de ez nem jelentős. A több mint 100 főt foglalkoztató vállalkozások például valamelyest pesszimistábbak az átlagnál, de a vállalkozás nagysága nem számít erős differenciáló tényezőnek.
A szektoriális vizsgálat során a kereskedelem bizonyult a legmegosztóbb ágazatnak. A kereskedő vállalkozások 14 százaléka számolt be javuló kilátásokról, viszont 24 százalékuk kritikus helyzetet tapasztalt. A pozitív kilátás aránya a szektorban háromszorosa az összágazati átlagnak, de a kritikus helyzetre adott válaszok is ebben az ágazatban voltak a legmagasabbak. A válaszok alapján úgy tűnik, hogy ez a szektor reagálta le a legszélsőségesebben a koronavírust és az azt követő változásokat.
Módszertan
A koronavírus okozta távolságtartási és korlátozási intézkedések súlyos fennakadásokat okoztak egyes ágazatok, vállalkozások beszállítói láncában. A válaszadók 68 százaléka számolt be beszállítási problémákról, de ezt a vállalkozások jelentős része eddig le tudta kezelni, hiszen a vállalkozások csak kevesebb mint fele számolt be romló kilátásokról. A nagyobb méretű vállalkozások sok esetben összetettebb beszállítói láncokkal is rendelkeznek, ennek megfelelően ebben a szegmensben nagyobb arányban jelentettek súlyosabb beszállítói problémákat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A jövőkép szintén megosztó a kutatásban részt vett vállalkozások körében. A válaszadók 60 százaléka kizárólag az önerőre épít a további működése során. Az önerő és kormányzati segítség együttesét a válaszadók 20 százaléka látja a további működés biztosítékának, a maradék 20 százalék viszont már profilváltáson gondolkodik.
A koronavírus okozta gazdasági változások összességében tehát nem csak bizonyos ágazatokat hoztak nehéz helyzetbe, de ágazaton belül is komoly különbségeket érzékelnek a vállalkozók. A válaszok együttesen egyes ágazatok jelentős átrendeződését vetítik előre. A 2020-as évnek tömegesen lesznek vesztesei, de nyertesi is. Sokan hátrányból, illetve kritikus helyzetből futnak neki az év hátralévő időszakának, de a cégek felkészültsége és a menedzsment képessége együttesen fogják eldönteni ki és milyen pozícióban maradhat a saját piacán.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Komoly lépéseket sürget a Balatonnál Navracsics Tibor
- Nem is akármilyen telefonnal jelentkezik a piacon egy Európában közkedvelt autógyártó
- Kiderült, mikor adják át a legújabb hazai autópálya-szakaszt
- Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság
- Jön a vége: nem lehet megúszni a külföldi autós szabálytalanságokat
- Vigyázat, már támadnak a pénzkicserélős csalók is – erre kell figyelni