8 °C Budapest

Nem is sejtik, kit bojkottálnak valójában a Csíki Sör szerelmesei

2017. február 2. 17:01

Lekerül a polcokról az Igazi Csíki Sör, mert pert vesztett a Heineken Románia ellen. Sokan támadták a holland multit az ügy miatt, az ügy egészét viszont sokan nem ismerték. A bojkottot támogató fogyasztók közül viszont sokan nincsenek tisztában azzal, hogy valójában hány sörről kell lemondaniuk. Összefoglaltuk, miért is rúgta össze a port a két sörgyártó.

Hosszú ideje húzódik már az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Project Kft. és a Heineken Románia közötti harc. Az egész onnan indult, hogy a Heineken beperelte az Igazi Csíki Sör gyártóját, mert úgy vélte, hogy a gyártó ellopta a szellemi tulajdonát. A holland multinacionális cég 2003 óta rendelkezik a Csíkszerdában gyártott Ciuc premium (Csíki prémium) sörmárkával, amelyet az erdélyi magyarok csíki sörként emlegetnek. 2014 novemberében azonban megjelent a piacon a Csíki Sör Manufaktúra terméke, az Igazi Csíki Sör, amely számára a gyártó Lixid Project Kft. szerzett romániai és európai jogi védelmet.

Az elsőfokú ítéletben a Hargita megyei törvényszék azt állapította meg, hogy a csíkszensimoni sörgyártó tisztességtelen és megtévesztő eszközöket használt az üzleti versenyben, az ítélet szerint 30 napon belül vissza kellett vonnia, és meg kellett semmisíteni az Igazi Csíki Sör néven árult termékeit.

Plusz kis cifraság a történetben, hogy korábban a hungarikum bizottság erdélyi tagja javasolta a márka hungarikummá nyilvánítását, és 2016 december 9-én a spanyolországi Alicantében székelő Európai Márkahivatal másodfokon is a Lixid Projektnek ítélte a márka használati jogát.

Meg voltam győződve, hogy győz az igazság, de ki kell mondani, ez az ítélet tulajdonképpen egy székelyföldi magyar cég elleni támadás: sokaknak szúrta a szemét, hogy magyarul szólítottuk meg fogyasztóinkat, használtuk szimbólumainkat"

- fogalmazott Lénárd András, a cég vezetője az ítélet kihirdetése után. Hozzátette, jelenleg 140 embert foglalkoztatnak Székelyföldön, és ez egy támadás egy székely vállalkozással szemben, amely felvállalta az identitását, a magyar nyelvet és szimbólumai használatát.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A pereskedés ugyan a Heineken Romániát érintette, a védjegyvitát több hazai politikus is magáénak érezte. Volt például olyan magyar országgyűlési képviselő, aki arra kérte a fogyasztókat, hogy bojkottálják a Heineken termékeit. Sokan nem tudják, de a Heineken Magyarország nem csak egy termékkel van jelen a hazai piacon:

a Heineken gyártja többek között a Sopronit, a Gössert, a Kaisert, a Zlaty Bazantot, a Stefflt, és az Arany Fácánt is.

A Heineken Hungária Zrt. üzemi tanácsának elnöke viszont felhívta a figyelmet arra, hogy ez a jogvita a román feleket érinti, teljesen független a hazai vállalat mintegy ötszáz dolgozójától, a több ezer hazai vendéglátós és bolti partnerétől, beszállítóitól. Hozzátette, a felhíváshoz csatlakozók veszélyeztetik a cégcsoport magyarországi dolgozóinak munkahelyeit, ezáltal megélhetését.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem