A saját márkás termékek növekvő népszerűségét több tényező befolyásolja, főként az olcsóbb ár és a minőség javulása.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2020-ban reflektorfénybe került a KATA szigorításának felvetésével, valamint az iparűzési adó csökkentésének javaslata miatt, amit - ahogy az várható volt - a Kormány szinte azonnal elfogadott. A GKI Zrt. 2020 decemberében 900, 5 fő feletti vállalkozást tartalmazó reprezentatív felmérést végzett annak érdekében, hogy megtudja a vállalkozások véleményét a 2021. január elsejétől életbe lépő KATA szigorításról, illetve az iparkamarák szolgáltatásainak ismertségéről és használatáról. Valamivel több mint 18 ezer vállalkozás volt önkéntes tagja 2019-ben a kamaráknak, ez az összes aktív vállalkozás alig egy 1 százaléka, de a társas vállalkozásoknak is alig 5 százaléka.
A kamara működését a vállalatok jellemzően (78%) ismerik. Átlag feletti volt a tájékozottság Csongrád (93%), Jász-Nagykun-Szolnok (92%) és Hajdú-Bihar (91%) megyében, ami a helyi területi kamarák munkáját dicséri. Ellenben a megkérdezett vállalkozások mindössze 37%-a került kapcsolatba a kamarával az elmúlt 3 év során. Alig 9% volt azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akiknél ez több volt, mint 1-2 alkalom. Jellemzően a nagyobb vállalatok álltak szorosabb kapcsolatban a kamarával. Míg a nagyvállalatok (250 főnél több foglalkoztatott) 22,5%-a került rendszeresen kapcsolatba a kamarával, addig a középvállalatok (50-250 fő foglalkoztatott) csupán 18%-a, a kisvállalatok (10-50 fő foglalkoztatott) 10%-a, a mikro vállalatoknak (10-nél kevesebb fő foglalkoztatott) pedig alig 7%-a.
Vállakozások véleménye arról, mennyire képviseli a kamara az érdekeiket (%)
Leginkább a mikro- és középvállalatok gondolják úgy, hogy a kamara nem képviseli az érdekeiket (68, illetve 62%), és a kisvállalatok többsége (52%-a) szintén így vélekedik. A másik oldalon a nagyvállalatok állnak, többségük (60%-uk) szerint a kamarák az érdekeiknek megfelelően viselkednek. A válaszokból egyúttal az is kiderült, hogy míg a kamara rendszeresen hangoztatja, hogy a vállalkozások érdekeit képviseli, addig a valóságban inkább csak a nagyvállalatok érzékelik ezt.
2021. január 1-ével szigorodott a KATA. Ez azt jelenti, hogy a kisadózó vállalkozások 3 millió forint egy cégtől származó bevétel után 40%-os adót fizetnek. Mindössze a vállalkozások 26% ért egyet a szigorítással. A változást érthető módon leginkább a közép- és nagyvállalatok támogatják (36, illetve 33%), míg legkevésbé mikrovállalatok (18%) és a kisvállalatok (24%). Összeségében a vállalkozások háromnegyede ellenezte a szigorítást! Ez azt jelzi, hogy a kamara a vállalkozások kisebbségét képviselte ebben a kérdésben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Egyetért-e a KATA 2021. január elsejével hatályos szigorításával?
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- München is behúzza a kéziféket: drasztikus sebességkorlátozás jön
- Voldoimir Zelenszkij: nem ismétlődhet meg a csernobili atomkatasztrófa
- Megnyílt a jegybank "titkait" feltáró kiállítás
- Több millió eurónyi hamisított terméket foglaltak le a pénzügyőrök
- Fellépnek az egész uniót súlyosan érintő népbetegség ellen
- Hétvégi műsorok az InfoRádióban – Arénák