Napi egymilliárd étkezésnek felelne meg a 2022-ben világszerte feleslegesen kidobott élelmiszer az ENSZ Környezetvédelmi Programjának (UNEP) szerdán közzétett jelentése szerint.
Magyarországon elképesztő mennyiségű időt töltenek a gyerekek a TV előtt, egy friss kutatás szerint áprilisban 4 és 17 éves kor között két és fél órát. Ez alatt az idő alatt pedig nemcsak műsorokat néznek, hanem reklámokat is. A második legnagyobb tévés hirdető szegmens hazánkban az élelmiszerszektor, a termékosztályok között pedig messze verik a teljes mezőnyt. Mivel a gyorsan fogyó árucikkek közül, ide tartoznak az élelmiszerek is, a szeletes csokoládékat és a tejalapú desszerteket hirdetik a legnagyobb súllyal, annak jártunk utána, hogy milyen hatással lehet a gyerekek agyára, hogy állandóan cukros, egészségtelen élelmiszerek reklámjait bámulják.
Többször foglalkoztunkmár azzal a témával, hogy Magyarországon elképesztően sokat néznek az emberek televíziót. A Nielsen közönségmérés áprilisi adatai szerint egy átlagos tévénéző 263 percet nézte a tévékészüléket naponta, ami nagyjából 4 óra 23 percnek felel meg. Bár az idősebbek jelentősen többet ülnek a tévé előtt, mint a fiatalok, az átlagos tévézéssel töltött idő 4 és 17 éves kor között is 150 perc, tehát két és fél óra. Természetesen ezen idő alatt nemcsak műsorokat néznek, hanem reklámokat is.
Áprilisban a második legtöbbet hirdető szektor az élelmiszeripar volt Magyarországon, csak a kereskedelem előzte meg, az is elhanyagolható mértékben. Amennyiben viszont termékosztályokra bontjuk a reklámokat, akkor viszont már egyértelmá az élelmiszerkereskedelem előnye, elérésben közel 16 százalékot vert rá a második helyezett hiteltermékekre.
Konkrét termékeket a Nielsen áprilisi kutatásában nem, csak a 2018 első negyedévéről szóló elemzésében találunk, de nincs okunk azt feltételezni, hogy radikális változás történt volna egy hónap alatt a reklámösszetételben. 2018. január és március között, a gyorsan fogyó árucikkek között (ilyenek többek között az élelmiszerek, a tisztítószerek és a kozmetikai termékek is) az öt legnagyobb reklámelérést produkáló termékosztály a 4 éves kornál idősebb lakosság körében
- a szeletes csokoládé,
- a puding, tejalapú desszert,
- a kávé,
- a fogkrém és
- a bonbon volt.
A fenti adatok alapján egyértelmű, hogy a legtöbbet hirdetett élelmiszerek nem esnek az egészséges kategóriába. Ez többek között azért is probléma, mert Magyarországon nagyon magas az elhízottak aránya, a többek között ebből adódó szív- és érrendszeri megbetegedések pedig vezető haláloknak számítanak. Hazánkban az OECD adatai szerint 2013-14-ben a 15 éves gyerekek 16 százaléka volt elhízott vagy túlsúlyos, 2001-2002-ben pedig ez az arány még csak 12 százalékos volt, a helyzet tehát egyre csak romlik (2015-ben a felnőttek között még rosszabb volt ez az érték, 30 százalék, amivel a negyedik legelhízottabnak számít Magyarország az OECD-tagok között).
Van összefüggés a reklámok és a túl sok evés között?
Ha állandóan élelmiszerekről néznek reklámokat a gyerekek, az eredményezheti azt, hogy többet esznek, amitől pedig elhízhatnak. A Yale Egyetemen 2009-ben végeztek egy kutatást, ami azt vizsgálta, hogy milyen összefüggés lehet az ételekről szóló reklámok és a gyerekek étkezési szokásai között. A kísérlet keretein belül külön-külön 118 gyereknek vetítettek le egy részt egy népszerű Disney-sorozatból. A vetítés alatt a 7 és 11 év közötti gyerekek egyedül voltak, ugyanakkor kitettek nekik egy pohár vizet illetve egy kis ropogtatni valót.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A gyerekeket két csoportra bontották. Az egyik csoportba tartozó gyerekeknek a vetítés közben ételreklámokat mutattak, a másik csoportba tarozóknak viszont más típusú hirdetést vetíttek le. Az Egészség Pszichológiája (Health Psychology) című folyóiratban 2009-ben publikált eredmények szerint
A kutatók cikkükben kiemelték, hogy egyéb változók, például a gyerekek életkora, testsúlya, neme, etnikai hovatartozása illetve, az, hogy mikor evett utoljára, nem voltak hatással az elfogyasztott ropogtatnivaló mennyiségére.
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Fontos frissítés érkezik most a Samsung telefonokra
- Vigyázat, baleset esetén már nemcsak a bírság és a jogosítvány elvesztése fenyeget
- Húsvétkor változik a hétvégi kamionstop
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát