Kalotaszeg és környéke már évszázadok óta komoly szereplőnek számít az erdélyi gasztronómiában.
A fiatal, 20-34 év közötti munkanélküliek fele semmilyen álláslehetőség miatt nem lenne hajlandó elköltözni lakhelyéről - ez derül ki az uniós statisztikai hivatal, az Eurostat ma megjelent kutatásából. Mindössze 21 százalékuk vállalná, hogy az országon belül áttelepülne egy kedvező karrierlehetőség miatt, a válaszadók 12 százaléka pedig az országhatárt is átlépné, ha megfelelő állásajánlatot kapna.
Az uniós tagországokban élő fiatal, 20-34 év közötti munkanélküliek fele semmilyen álláslehetőségért sem nem költözne el lakhelyéről - derül ki az Eurostat legfrissebb elemzéséből. A 2016-os adatok alapján a vlaszadók mindössze 21 százaléka lenne hajlandó országon belül költözni egy jó állásért, és csak 12 százalék vállalná be, hogy mindent hátrahagyva külföldre menjen a karrierje érdekében. Érdekes, hogy a kutatásban részt vevők 17 százaléka viszont akár az EU-n kívül is el tudja képzelni az életét, ha csábító lehetőséget kapna.
Ha megnézzük, az EU-tagállamok közül hol a legkevésbé rugalmasak a fiatalok, azt láthatjuk, hogy Máltán a fiatalok 73 százaléka ragaszkodik lakhelyéhez, és inkább nem vállal állást máshol. Hollandia áll a második helyen, 69 százalékkal, és Cipruson sem szívesen mozdulnak a fiatalokk, 68 százalékuk kitart lakhelye mellett.
A magyarok a középmezőnyben vannak, 55 százaléka a megkérdezetteknek nem hagyná el a lakhelyét egy állás miatt. Ez egy kicsivel magasabb az EU-s átlagnál, ami 50 százalék. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy az Eurostat feltünteti, hogy a magyar, a bolgár, a spanyol, valamint a német adatok kevésbé megbízhatóak, mint a többi országé az alacsony válaszadási hajlandóság miatt.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml