5 °C Budapest

Nem kell az autó! Már a Toyota is beismeri

Pénzcentrum
2007. augusztus 9. 14:00

Az amerikai autópiac eladási előrejelzései folyamatosan romlanak. A nagy autógyárak jelentős csökkenésre számítanak az eladások terén 2006-ról 2007-re, vagyis nemcsak itthon tendencia a visszaesés.

A General Motors Corp. a 2007-es iparági eladások teljes előrejelzését csökkentette, vagyis az eddigi adatok alapján úgy gondolják, hogy az év eleji becslések sem fognak teljesülni. A Toyota szintén alátámasztotta az előrejelzést, a 2006-os eladási szintnél alacsonyabbat vár 2007-re. Mind a személyautók, mind a kisteherautók esetében 1-2 százalékos csökkenésre számít a Toyota, a Ford és a GM éves szinten.

A GM Detroitban 9,4 százalékkal kevesebb személyautót és kisteherautót adott el a tavalyi év hasonló időszakához képest, a Ford pedig 12 százalékos csökkenést produkált, miközben eddig a Toyota eladásai 6,1 százalékkal nőttek. Az iparági csökkenés tavalyhoz képest eddig 3,2 százalék volt. Michigan-ben a Ford tavaly a tendencia megerősítéseképpen rekord veszteséget produkált az eladások csökkenése miatt, összesen 12,6 milliárd dollárt.

Vagyis nemcsak a magyarországi autóeladások romlanak, a helyzet hasonló a többi országban is. Itthon az eladási lista 10 vezető márkája gyengébben szerepelt, mint 2006 első felében. Ez annak köszönhető, hogy azok, akik kevés jövedelemmel rendelkeznek, és kölcsönből vennének autót, elhalasztották vásárlási szándékukat a növekvő adóterheknek, valamint a megszorítások eredményeképpen csökkenő reálbérszintnek köszönhetően.

A regisztrációs adó korábbi bevezetésének köszönhetően, a külföldről behozott autók száma is csökkent, mivel jelentős többletterhet ró a vásárlókra, amit sokan már nem tudnak megfizetni a jelenlegi anyagi helyzetük mellett. Bár a csökkenés ezen a téren lehet, hogy megfordul az Európai Bizottság döntése miatt, mely szerint a regisztrációs adó versenykorlátozó hatású, és mindenképpen változtatásokat kell bevezetni ennek kiküszöbölése érdekében.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 18. csütörtök
Andrea, Ilma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem