A budapestiek és a miskolciak túlnyomó többsége örömmel lakik városában - derül ki a Magyar Gallup Intézet szervezésében készített közvélemény-kutatásból, amelyet tegnap hozott nyilvánosságra a brüsszeli EU-bizottság. A kérdezőbiztosok a 27 uniós tagállam 75 nagyvárosában faggatták az embereket életminőségükről. Magyarországról az említett két város került be a 75-ös csoportba - írja a Népszabadság.
Arra a kérdésre, elégedett-e azzal, hogy az adott településen lakhat, a budapesti válaszadók 86 százaléka "némileg", illetve "nagyon" elégedettnek mondta magát, Miskolcon pedig 85 százalékos volt ez az arány. Ugyanakkor mindkét településen hét százalék volt azok aránya, akik "némileg", s további hét százalék azoké, akik "nagyon" elégedetlennek vallották magukat. Ezzel Budapest a 65., Miskolc pedig a 67. helyre került a 75 uniós nagyváros rangsorában.
Az első helyen a hollandiai Groningen áll, majd Krakkó és Lipcse következik, az utolsó helyre pedig Athén került. A magyar városok Palermót, Londont, Bukarestet, Isztambult és Nápolyt is megelőzik.
A felmérésben arról is megkérdezték az embereket, könnyen találnak-e munkát városukban, lehet-e megfizethető áron jó lakást találni, mennyire elégedettek a tömegközlekedéssel, és mekkora problémát jelent a levegő szennyezettsége. Budapest és Miskolc a legtöbb kérdés tekintetében a középmezőnybe vagy a 75-ös lista utolsó harmadába került (Budapest legrosszabb helyezése a 68. hely a zöld területek nagyságát illetően, Miskolcé pedig a 71., a munkalehetőségekre adott válaszok alapján.)
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








