Megjelent a Magyar Közlönyben a nyílászáró-csereprogramot meghirdető kormányhatározat, mely szerint a forrásokat az 1994 előtt épült lakások esetében lehet majd igénybe venni. A pályázatokat április 10-től lehet beadni.
A kedvelt célra a költségvetésből 2,6 milliárd forintot biztosítanak, a kiírással egy időben azonban a Magyar Fejlesztési Bank kedvezményes hitelprogramot indít, melynek keretében 2007 és 2013 között legalább 100 milliárd forint kedvezményes hitelforrás áll rendelkezésre. A teljes, 7 éves időszak összesen 15-20 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással egészül ki, melyből az idei évre 16 milliárd esik - írja a Napi.
A hitel esetében a kamat mértéke a 3 havi EURIBOR + legfeljebb 2,5%. A pályázati keret az előző évek tapasztalatai alapján pár nap alatt kiürülhet.
Az MFB jelenleg is tárgyal a kereskedelmi bankokkal, ahol az igénylők felvehetnék a megítélt összeget. Az idei keret összesen 14-15 ezer lakás korszerűsítéséhez járulhat hozzá, míg a 7 év alatt 120-130 ezer lakás energiatakarékossági beruházása oldható meg.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








