A Kreml álláspontja változatlanul merev, miközben az Egyesült Államok egyre intenzívebben próbál diplomáciai megoldást találni a konfliktusra.
Varga Mihály sejtelmes bejelentése: újabb nyugdíjemelés jöhet, 17%-kal is emelkedhetnek a juttatások
Varga Mihály pénzügyminiszter Facebook oldalán jelentette be, hogy megkezdődtek a tárgyalások a jövőévi nyugdíjemelésről. Eszerint januártól újabb nyugdíjemelés várható, és nemsokára érkezik a 13. havi nyugdíj is.
Varga Mihály Facbookon jelentette be, hogy a Gazdasági Kabineten megkezdődtek a tárgyalások a nyugdíjemelésről. A poszt szerint novemberben nyugdíjprémium és nyugdíj-kiegészítés fog érkezni a jogosultaknak, míg januártól emelés is várható. A bejelentés szerint februárban érkezik majd a 13. havi nyugdíj. Az már korábban kiderült, hogy az eddig tervezett 5,2 százalékos emelés felülvizsgálatra került, miután jövőre 14-17 százalékos inflációt valószínűsítenek a szakértők, amelyet kompenzálni tervez a kormány.
Az biztos, hogy a nyugdíjasok valóban komoly bajban vannak: mint mi is több alkalommal megírtuk, egész Európában Magyarországon drágulnak a legnagyobb mértékben az élelmiszerek, és globálisan is a dobogósok között vagyunk ebben a tekintetben. Nem tett jót a szépkorúaknak az sem, hogy a rezsiemelés miatt sokkal többet kell fizetniük: vannak bőven olyan nyugdíjasok, akik a korszerűtlen, vagy drága fűtési rendszerrel felszerelt házban lakva akár a sokszorosát fizetik ki az energiára, mint eddig. Mivel ez a két termék jelentős súllyal esik latba a nyugdíjasok vásárlói kosarában, így a rájuk vonatkozó infláció meghaladta a 23 százalékot októberben, ami durván elszállt még a 21,1%-os általános inflációhoz képest is.
Ebben a helyzetben időszerű lehet tehát egy nyugdíjemelés, de az legalábbis kérdéses, hogy mekkora mértékű emelés lenne a leginkább kívánatos. A nyugdíjemelés mértékénél a kormányzat figyelembe szokta venni az inflációs várakozásokat, ez pedig 2023-ra akár 17 százalékos is lehet, legalábbis van ilyen előrejelzés. Ennek alapján pedig egyáltalán nem kizárt, hogy jövőre akár 14-17%-os nyugdíjemelést is kaphatnak a szépkorúak. Ez egyben azt is jelentené, hogy
a magyarországi átlagnyugdíj összege 2023-ban 200 ezer forint fölé emelkedhet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








