A készpénz az egyik legegyszerűbb, mégis gyakran legnehezebben „ünnepivé” varázsolható ajándék. Viszont egy kis kreativitással a pénz ajándék karácsonyra remek meglepetés lehet.
A legnagyobb és legjelentősebb hunkori pénzleletről, az ún. szikáncsi aranykincsről tartott előadást Bíróné Sey Katalin, a Magyar Nemzeti Múzeum nyugalmazott muzeológusa, aki az elsők között látta az 1963-ban megtalált leletet - adta hírül a Promenad.hu.
1963. október 21-én, Szikáncs határban a pulykáit legeltető Jozó Erzsébet a földet turkálva néhány "apró, sáros, sárga éremre" lett figyelmes. A solidusokat elvitték egy ékszerészhez, aki réznek hitte őket és elküldte a megtalálóval együtt. A szikáncsi aranylelet pontosan 1439 arany solidusból áll, darabonként 4-4,5 g súlyú aranypénzt került elő; a leletegyüttes összsúlya közel 6,5 kg.
Az érmék nagy része Konstantinápolyban készült, és az anyaguk 24 karátos, vegytiszta arany. Kereskedelmi forgalomba soha nem kerültek, a kutatások szerint a bizánciak az 5. században békeadóként fizették a hunoknak. A leletegyüttes zöme a Magyar Nemzeti Múzeum Éremtárában található.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








