Egyre korábban nyitják meg első bankszámlájukat, s egyre hamarabb kerülnek először kapcsolatba a banki szolgáltatásokkal a fiatalok - derül ki egy friss, piacfeltáró kutatásból.
A TakarékPont megbízásából készült piacfeltáró kutatás rávilágít arra, hogy a mai 14-17 évesek 82 százalékának már volt bankszámlája 17 éves korára, míg ugyanebben az életkorban ez az arány a most 25 évesek körében még csak 43 százalék volt. A nemzetközi trendeket vizsgálva elmondható, hogy a hazainál fejlettebb pénzügyi kultúrával rendelkező országokban már korábban lejátszódott az első bankkapcsolat kialakításának fiatalabb korra tolódása.
A 14-17 éves fiatalok kétharmadának első bankválasztását leginkább a szülők, illetve a tágabb család befolyásolja, azonban jól megfigyelhető, hogy idővel változnak a döntéseket meghatározó szereplők. A későbbi életkorban a barátok ajánlása, illetve az interneten elérhető információk (beleértve a közösségi oldalakat is) szolgálják a pénzügyi döntéseik alapját.

Ugyanakkor általánosságban elmondható, hogy a fiatal korosztály még mindig meglehetősen passzív a pénzügyi témákkal kapcsolatban. Ezt támasztja alá, hogy a megkérdezettek 45 százaléka a bankszámlán és a bankkártyán kívül más banki termékre nem tart igényt. A kutatásban résztvevők csupán 6 százalékát érdekelné egy megtakarítási számla, míg csupán 4 százalék lenne nyitott egy lakáshitel termék irányába. A kutatás eredményei azt mutatják, hogy a megkérdezett fiatalok átlagosan havi 21 ezer forintból gazdálkodnak, és a bankszámla-birtoklás ma már természetes számukra. Az eredmények szerint ez az összeg 18-25 éves korban már 79 000 forint, majd 26-32 éves korban eléri a 145 000 forintot.
A felmérés megerősítette továbbá, hogy a 14-32 évesek számára az internetes banki szolgáltatások alapvetően fontosak. Sőt a bankkal kapcsolatos élményeiket - a bankkártya használata mellett - erőteljesen meghatározza a netbank alkalmazása. A megkérdezett fiatalok többsége szívesen nyitná meg első bankszámláját, akár interneten keresztül egy bankfiók helyett.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








