A Magyar Nemzeti Bank nemrég megjelent adatsoraiban meglepő statisztikai adatra bukkanhat az értő szem. A magyar lakosság úgy tűnik, nem csak a kamatkülönbözetre figyel a forint- és devizabetétek esetében, de igyekszik realizálni az árfolyamnyereséget is.
A devizaalapú betéteknél a forintárfolyam torzító hatását kiküszöbölve euróban számolva jól látszik az alábbi ábrán, hogy a forint tavaly nyári nagy erősödése mellett egyre többen vitték pénzüket devizabetétekbe, majd az őszi és tavaszi nagy forintgyengülésekkor az árfolyamnyereség "bezsebelése" érdekében forintba váltották vissza.
A lakosság fent jelzett tudatos magatartása még inkább megfigyelhető, ha nem az állományi adatsort tisztítjuk az árfolyam-hatástól, hanem a havi árfolyamszűrt tranzakciós MNB-adatokat vizsgáljuk. Amint az alábbi ábrán jól látszik: 2008. őszén a tartósnak hitt forintgyengülés mellett devizából forintbetétekbe csoportosítottak át megtakarításokat a háztartások, majd 2009. késő tavaszán az inkább átmenetinek hitt jelentős forinterősödés mellett fokozódott a devizaalapú betétképzés (márciusban a forintalapú betétkivonási "riadalom" áprilisra korrigálódott). A fentiek miatt - banki szereplők elmondása szerint is - jelentős forintstabilizáló hatást fejtettek ki a háztartások az elmúlt közel egy év során.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Támadás ért egy iraki katonai bázist - Izraelt gyanítják az akció mögött
- Újabb veszélyes fegyverkísérleteket hajtott végre Észak-Korea
- Sikeres küldetés után tér haza a német flotta legjobb hadihajója - videó
- Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki
- Golovin Vlagyimir: több fontos területen is nagyot fejlődött a női kéziválogatott
- Az újságírókat sem kíméli az ukrajnai háború