Kanadában elvégeztek egy felmérést az adóbevallások beadása után, amiből az derült ki, hogy azok, akik elektronikus úton adták be az adóbevallásukat, azok sokkal nagyobb százalékban csalnak adót, mint azok, akik továbbra is a hagyományos papír alapon nyújtja be az eves személyi jövedelemadó bevallását.
A kanadai adóhivatal egy random kiválasztással összeállított csoport esetén vizsgálta a 2005-ös évre beadott bevallásokat, és 15 százalékuk nem volt megfelelő, összesen 569 millió dollárral (88 195 millió forint) kevesebb adót vallottak és fizettek be, mint kellett volna.
Ennek részben az az oka, hogy az online kitöltésnél a program nem kér eredeti dokumentációt, azt mindössze akkor kell bemutatni, hogyha az adóhatóság ellenőrzi a magánszemélyt. Így gyakran fordul elő, hogy az illető egyszerűen alacsonyabb összeget ír be, mint a tényleges, reménykedve abban, hogy nem jelenik meg nála az adóhatóság.
Egyesek szerint viszont ezek nem feltétlenül szándékos adócsalók. Sokszor ugyanis csak elfelejt az ember beírni egy-egy tételt, így kevesebb jövedelmet vall be, ami sokszor fel sem tűnik az adózónak. A csalók másik fele azonban ténylegesen arra apellál, hogy olyan kis összeget nem vallott be, amiért még nem fogják ellenőrizni.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.