A nagyobb vállalatoknál a vezetők utánpótlása mindig komoly fejtörést jelent a cég embereinek. Az utóbbi időben viszont egyre többet lehet hallani a kifejezetten erre a célra létrejött vezetői utánpótlás programokról, amelyeknek célja, hogy egy alkalmasnak tűnő jelöltből vezetőt neveljenek a vállalat számára - írja a Világgazdaság.
A programban résztvevőket általában valamilyen méréssel választják ki, ami lehet teszt, beszélgetés, de vannak már ennél komplexebb módszerek is. Ha a mérés elmaradt, akkor a programot kell azzal kezdeni, mivel a mérés eredményei jó visszajelzést jelentenek mind a vezetőknek, mind a részvevőknek. A képzés során a vezetői ismeretek vállalat független átadása történik meg, amihez később jönnek hozzá a vállalatspecifikus képzések.
Ez a fajta képzés már egyáltalán nem ritka Magyarországon, a Borsodchem Zrt.-nél már jelenleg is 25 jelöltet képeznek menedzserré, de a Magyar Posta sincs sokkal lemaradva, a diplomás munkatársak részére már indítottak tehetségkezelési és képzési programot.
Kollektíven gyakorolhatja mindenki a készségeit és kompetenciáit, de emellett az egyéni igények alapján felmerülő fejlesztések is előtérbe kerülnek. A választható elemek a programban növelik a részvevők elkötelezettségét, mivel így nem érzik azt, hogy kényszerből tanulnak.
Egy vállalat tehetségbankban való részvétele viszont nem örökké tart, ha úgy tűnik, hogy valaki nem való a programba, akkor könnyen kikerülhet onnan. Ennek az oka az, hogy ha valaki nem akar fejlődni, abból minden valószínűség szerint nem lesz jó vezető...
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








