Az ATP új hőségriadó-szabályt vezet be 2026-tól: ez 10 perces hűtési szünetet biztosít a három nyert játszmás mérkőzéseken, extrém időjárási körülmények esetén.
Februárban jelent meg az a törvénytervezet, amely a szülészeti ellátás jelentős átalakításáról szól. A Belügyminisztérium rendeletének hétfői megjelenésével, közvetlenül a választások után, törvényerőre emelkedett, amelyet a Magyar Közlöny is közzétett- írja a 24.hu.
A rendelet szerint bevezetik az I. progresszivitási szintű szülészeti ellátást a kórházakban. Ez lehetővé teszi, hogy kisebb ellátottságú osztályokon is történhessen szülés, de kizárólag komplikációmentes várandósság esetén. Az ilyen osztályokon nem lesz koraszülött intenzív (PIC) osztály, újszülött szakápoló, aneszteziológus vagy intenzív terápiás orvos. Azonban biztosítani kell, hogy 30 perces távolságon belül elérhető legyen a magasabb szintű ellátás is.
Az I. progresszivitás szintű szülészeteken császármetszésre alkalmas műtőegység és ébredő/megfigyelő helyiség is rendelkezésre áll majd, továbbá biztosítani kell a sürgősségi szüléslevezetést és az ambuláns jellegű szülészeti ellátást is.
Az átalakítás tervéről először márciusban írt a hvg, amely megkereste a Belügyminisztériumot is. A minisztérium akkor azt közölte, hogy az intézmények kiválasztása még folyamatban van. A hétfőn megjelent rendeletben azonban nem szerepel, hogy mely kórházakban vezetik be az alapfokú szülészeti ellátást.
A minisztérium szerint a változtatásokra a lakossági igények miatt van szükség, és céljuk, hogy alacsony kockázatú várandósság esetén „intézményi keretek között, alacsonyabb ellátási szinten, családias, bensőséges légkörű szülészeteken” biztosítsák az ellátást.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az utóbbi időben több kórházban is átmenetileg leállt a szülészeti ellátás, például áprilisban Keszthelyen és májusban Szekszárdon orvoshiány miatt. Tavaly a mosonmagyaróvári Karolina Kórházban hétvégente nem működött a szülészet, míg a jászberényi Szent Erzsébet Kórházban csak hétköznap reggel 8 és délután 16 óra között volt elérhető. Az említett problémák mellett számos más kórházban is akadozott a szülészeti ellátás.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








