A tudósok évek óta figyelmeztetnek: a madárinfluenza, ismertebb nevén H5N1, bármikor olyan ugrást tehet a madarakról az emberre, amely globális egészségügyi válságot okozhat.
A most megjelent tanulmány szerint a harmadik oltás után, a csak két oltást kapottakhoz képest, csökkent a COVID-19 miatti sürgősségi vizitek és a kórházba utalás kockázata - írja a Facebookon Dobson Szabolcs szakgyógyszerész.
Az amerikai közegészségügyi hatóság (CD) Morbidity and Mortality Weekly Report (MMWR) című szaklapjának 02. 11-i számában megjelent egy tanulmány, amely szerint a harmadik oltás után, a csak két oltást kapottakhoz képest, csökkent a COVID-19 miatti sürgősségi vizitek és a kórházba utalás kockázata.
A tanulmányból az is kiderült, hogy ez a relatív védőhatás az oltás óta eltelt idővel csökkent. Dobson Szabolcs szakgyógyszerész bejegyzése alapján a vizsgálatban 241 204 sürgősségi vizitet és 93 408 kórházba utalási esetet értékeltek tíz USA tagállamban a 2021. 08. 26. – 2022. 02. 11. időszakban. A 93 408 kórházba utalásra 89%-ban (83 045) a delta, míg 11%-ban (10 363) az omikron fertőzés által dominált időszakban került sor.
Az első, még delta variáns által jellemzett periódusban a sürgősségi vizitek kockázatát a harmadik oltás, 2 hónappal a beadás után, 97%-kal csökkentette, amely beadástól számított 4 vagy több hónap múlva 89%-ra csökkent.
A főként omikron variáns okozta fertőzésekkel jellemezhető időszakban, 2 hónappal a harmadik oltás után, a sürgősségi vizitek kockázata 87%-kal, míg a kórházba utalásoké 91%-kal csökkent, de ez az oltástól számított 4 hónap múlva a megadott sorrendben 66%-ra, illetve 78%-ra csökkent ezek kockázata. A kórházi kezelés elleni védőhatás nagyobb volt, mint az intenzív kezelés kockázatának csökkentése.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








