Most különösen érdemes olyan alapvető élelmiszereket otthon tartani, amelyekből egyszerűen főzhető egészséges menü, és nem is kerülnek egy vagyonba.

Az új típusú, füstmentes dohánytermékeket a dohányipar félrevezető kommunikációja miatt a legtöbb fiatal kevésbé tartja károsnak, mint a hagyományos cigarettát. Pedig – egyéb összetevőktől függetlenül is – a termékekben található nikotin a hagyományos dohánytermékekhez hasonlóan egészségkárosító hatású és ugyanolyan függőséget okoz.
„A nikotin függőséget okoz, bármit is szívsz!” – hívják fel a figyelmet az alternatív dohánytermékek ártalmaira az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet szakorvosai. A dohányipari termékek évente 8 millió ember életét követelik világszerte. A dohányzás korlátozására irányuló törvények és szabályozások is megnehezítik a dohányipari szereplők dolgát, ráadásul az egészségnevelő és prevenciós programoknak köszönhetően ma már a legtöbb ember – köztük a fiatalok is - tisztában vannak a hagyományos cigaretta egészségre gyakorolt végzetes hatásával.
A gyártók emiatt új termékek bevetésével próbálják piaci jelenlétüket biztosítani, ilyen termékek az elektronikus cigaretta, a nikotinos tasak, illetve a hevített dohánytermékek, amelyek számos ízben, letisztult formatervezéssel, és csökkentett egészségkárosodást hangsúlyozó hamis üzenettel kecsegtetnek. A korábban nem dohányzó fiataloknak is csábító az alternatív dohánytermékek használata, amelynek eredményeként ugyanúgy tartós nikotinfüggőség alakul ki. A tavaly elvégzett Magyarországi Ifjúsági Dohányzás Felmérés eredménye is igazolta, hogy a 13-15 éves korosztályban egyre elterjedtebb az elektronikus dohányeszközök használata:
Míg 2016-ban 23% nyilatkozott úgy, hogy használt már ilyet, 2020-ban ez 32%-ra növekedett, ezzel párhuzamosan a kipróbálók átlagéletkora is csökkent 14-ről 13 évre. Összességében elmondható, hogy a megkérdezettek 12%-a használ valamilyen gyakorisággal elektronikus cigarettát – 20%-nak van sajátja, 61% barátja, vagy osztálytársa, 10% pedig szülei eszközét veszi kölcsön erre a célra.
A gyártói kommunikációnak és az internetes kampányoknak köszönhetően nemcsak a legfiatalabbak között, hanem a 18-34 éves korosztályban is egyre magasabb az e-cigaretta használata, ők elsősorban a hagyományos cigarettával szemben kevésbé ártalmasnak vélt hatás miatt váltanak. Pedig az e-cigaretta káros hatása bizonyított, és a belélegzett aeroszol légutakat, valamint érrendszert károsító hatása mellett a nikotin függőséget okozó hatása is érvényesül - fogalmaz a Korányi Intézet közleménye.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- A Manchester City tagad, de vizsgálat következik
- Pedagógus-szakszervezetek: valótlanságot állít a kormány
- Bemérték a csomagtartóba zárt nő mobilját a hatóságok, így tudták kimenteni a rágyújtott autóból
- Novák Katalin: a háború eltereli a figyelmet az illegális migrációról
- Újabb fordulat a leváltani kívánt ukrán védelmi miniszter ügyében
- Döntött a kijevi parlament: nemzetközi bűnszervezet a Wagner csoport
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


