Az ATP új hőségriadó-szabályt vezet be 2026-tól: ez 10 perces hűtési szünetet biztosít a három nyert játszmás mérkőzéseken, extrém időjárási körülmények esetén.
Az új típusú, füstmentes dohánytermékeket a dohányipar félrevezető kommunikációja miatt a legtöbb fiatal kevésbé tartja károsnak, mint a hagyományos cigarettát. Pedig – egyéb összetevőktől függetlenül is – a termékekben található nikotin a hagyományos dohánytermékekhez hasonlóan egészségkárosító hatású és ugyanolyan függőséget okoz.
„A nikotin függőséget okoz, bármit is szívsz!” – hívják fel a figyelmet az alternatív dohánytermékek ártalmaira az Országos Korányi Pulmonológiai Intézet szakorvosai. A dohányipari termékek évente 8 millió ember életét követelik világszerte. A dohányzás korlátozására irányuló törvények és szabályozások is megnehezítik a dohányipari szereplők dolgát, ráadásul az egészségnevelő és prevenciós programoknak köszönhetően ma már a legtöbb ember – köztük a fiatalok is - tisztában vannak a hagyományos cigaretta egészségre gyakorolt végzetes hatásával.
A gyártók emiatt új termékek bevetésével próbálják piaci jelenlétüket biztosítani, ilyen termékek az elektronikus cigaretta, a nikotinos tasak, illetve a hevített dohánytermékek, amelyek számos ízben, letisztult formatervezéssel, és csökkentett egészségkárosodást hangsúlyozó hamis üzenettel kecsegtetnek. A korábban nem dohányzó fiataloknak is csábító az alternatív dohánytermékek használata, amelynek eredményeként ugyanúgy tartós nikotinfüggőség alakul ki. A tavaly elvégzett Magyarországi Ifjúsági Dohányzás Felmérés eredménye is igazolta, hogy a 13-15 éves korosztályban egyre elterjedtebb az elektronikus dohányeszközök használata:
Míg 2016-ban 23% nyilatkozott úgy, hogy használt már ilyet, 2020-ban ez 32%-ra növekedett, ezzel párhuzamosan a kipróbálók átlagéletkora is csökkent 14-ről 13 évre. Összességében elmondható, hogy a megkérdezettek 12%-a használ valamilyen gyakorisággal elektronikus cigarettát – 20%-nak van sajátja, 61% barátja, vagy osztálytársa, 10% pedig szülei eszközét veszi kölcsön erre a célra.
A gyártói kommunikációnak és az internetes kampányoknak köszönhetően nemcsak a legfiatalabbak között, hanem a 18-34 éves korosztályban is egyre magasabb az e-cigaretta használata, ők elsősorban a hagyományos cigarettával szemben kevésbé ártalmasnak vélt hatás miatt váltanak. Pedig az e-cigaretta káros hatása bizonyított, és a belélegzett aeroszol légutakat, valamint érrendszert károsító hatása mellett a nikotin függőséget okozó hatása is érvényesül - fogalmaz a Korányi Intézet közleménye.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








