Az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hatóság a legsúlyosabb, úgynevezett fekete dobozos figyelmeztetés elhelyezését fontolgatja a Covid–19 vakcinák dobozán.
A brit gyógyszerészeti felügyelet megállapította, hogy a Pfizer a közösségi médiában tett félrevezető állításokkal és egy nem engedélyezett gyógyszer népszerűsítésével aláásta a gyógyszeripar iránti bizalmat, megsértve ezzel a 2019-es szabályozási kódexet - írta meg a gript.ie.
A brit gyógyszerészeti felügyelet, a Prescription Medicines Code Of Practice Authority (PMCPA) kritikával illette a Pfizer vállalatot, amiért az állításuk szerint helytelenül használta a közösségi médiát Covid-19 vakcinájuk népszerűsítésére. A panasz, amely 2023 februárjában érkezett, egy olyan tweetre vonatkozott, amelyet a Pfizer egyik amerikai alkalmazottja tett közzé és több vezető munkatárs is megosztott. Ebben azt állították, hogy vakcinájuk 95%-ban hatékony a Covid-19 megelőzésében és 94%-ban hatékony a 65 év felettiek körében.
A PMCPA vizsgálata során arra jutott, hogy a Pfizer megsértette a 2019-es szabályozási kódexet összesen öt alkalommal. Az ítélet szerint a cég félrevezető állításokat tett és nem engedélyezett gyógyszert népszerűsített, továbbá nem tükrözte megfelelően a lehetséges mellékhatásokra vonatkozó bizonyítékokat. A PMCPA úgy találta, hogy ezek az intézkedések aláásták a gyógyszeriparba vetett bizalmat - írta meg a gript.ie.
Válaszul a Pfizer UK képviselője elismerte és sajnálkozását fejezte ki az ügy kapcsán, hangsúlyozva vállalati irányelveiket és az alkalmazottak képzését a közösségi média használatát illetően. A Pfizer brit országos orvosi igazgatója azt nyilatkozta, hogy bár az eset véletlen volt, komolyan veszik és betartják az iparági magatartási kódexet.
Ez nem az első eset volt, hogy a Pfizer konfliktusba került szabályozó hatóságokkal kapcsolatos kommunikációjuk miatt. Korábban Albert Bourla vezérigazgatót figyelmeztették "félrevezető" nyilatkozatai miatt gyermekvakcinák kapcsán. Bár egyes állításaik helybenhagyásra kerültek fellebbezés után, több súlyos vádpontot elutasítottak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A Pfizer gazdaságilag jelentős beruházásokat hajt végre Írországban, de közben globálisan is jogi kihívásokkal néz szembe Covid-19 vakcinája miatt. Texasban például Ken Paxton állam főügyésze perelte be őket hamis állítások és információnyilvánosság manipulálása miatt. Németországban pedig egy per indult BioNTech-szel közösen fejlesztett vakcina mellékhatásaival kapcsolatban.
Ezek az események rávilágítanak arra, hogy milyen fontos a pontos és átlátható kommunikáció a gyógyszeriparban, valamint arra is, hogy milyen komoly következményei lehetnek annak, ha egy vállalat nem tartja be ezt elveket.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








