A kormány decemberben 150 újabb kórházban hagyott csecsemőre számít, miközben a jelenség egyre súlyosbodik Magyarországon.
A közösségi médiában terjedő állításokkal ellentétben szakértők szerint nagyon valószínűtlen, hogy a szójatej fogyasztása férfiaknál mellnövekedést vagy feminizációt okozna. A szója fogyasztása számos egészségügyi előnnyel járhat mindkét nem számára, minimális kockázattal.
A közösségi médiában terjedő állításokkal ellentétben szakértők szerint nagyon valószínűtlen, hogy a szójatej fogyasztása férfiaknál mellnövekedést vagy feminizációt okozna- írja a The Washington Post. Donald Hensrud, a Mayo Clinic College of Medicine táplálkozástudományi és megelőző orvostudományi docense kijelentette, hogy nem talált megbízható bizonyítékot arra vonatkozóan, hogy a szójatejnek nőiesítő hatása lenne férfiakra.
A szója és más hüvelyesek által tartalmazott izoflavonok - fitoösztrogének - bár az emberi ösztrogénhez hasonló szerkezetűek, eltérő biológiai tulajdonságokkal rendelkeznek és nem okoznak káros ösztrogénhatásokat a szervezetben. David Jenkins, a Torontói Egyetem Temerty Orvosi Karának professzora megerősítette, hogy nem látott adatokat, amelyek alátámasztják a szójatej vagy más szójatermékek férfiaknál történő feminizációt elősegítő hatását. Sőt, Jenkins
ajánlja betegeinek a szójabevitelt mindkét nem esetében.
Korábbi tanulmányokban ugyan felmerült néhány esetben nőiesítő hatások kapcsolata magas szójafogyasztással férfiaknál, de ezek az esetek rendkívül magas bevitelt mutattak és nem tekinthetők általánosnak. Hensrud kiemeli, hogy ezek az esetek kivételesek voltak és nem reprezentálják az általános tapasztalatokat.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A gynecomastia - férfiaknál előforduló mellnövekedés - más okokra is visszavezethető lehet. Emellett erős bizonyítékok támasztják alá a szójabevitel egészségügyi előnyeit. Kutatások azt is megmutatták, hogy a szójatej és más szójatermékek fogyasztása csökkentheti a mellrák kockázatát nőknél és pozitív hatással lehet a szív- és érrendszerre is.
Fontos megemlíteni, hogy bár a szójatej feldolgozott élelmiszer lehet hozzáadott cukrokkal és ízesítőkkel, sok egészségügyi előnyt kínál. Aki azonban szójaallergiában szenved, kerülnie kell annak fogyasztását. A szója gazdag B-vitaminokban, rostokban, káliumban és magnéziumban is. Kiemelendő továbbá, hogy ellentétben néhány más növényi fehérjeforrással, a szójafehérje tartalmazza mind a kilenc esszenciális aminosavat.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








