A fuvarozók tiltakozásának fő oka, hogy míg a gyorsforgalmi utakon csak 4,3 százalékkal, az infláció mértékével emelkednek az útdíjak
Hiába nőttek jelentősen a bérek az elmúlt félévben a hivatalos statisztikák szerint, sok család mégsem érzi ezt a mindennapokban. A számlák befizetése, a bevásárlások, egészségügyi kiadások után nem sok pénz marad a magyarok zsebében. Úgy tűnik azonban, hogy a britekhez képest még így is jól állunk.
Közel 12 százalékkal nőtt az átlagkereset az idei év első félévében 2017 azonos időszakához képest: január-júniusban a bruttó átlagkereset 324 400, a nettó átlagkereset 215 700 forintra rúgott a KSH legfrissebb adatai szerint. Csakhogy a fizetésemelésből sok magyar család nem sok mindent tapasztal. Egyrészt az átlagkereset nem fest valós képet a fizetésekről, hiszen a kiugróan magas bérek megdobják az átlagot. Érdemes ezt észben tartani.
Reálisabb képet kapnánk, ha a KSH a medián értéket publikálná, amit a következőképpen kapnánk meg: a kereseteket kvázi sorba kellene állítani, és a középső érték (amely alatt a dolgozó magyarok kevesebbet és amely fölött pedig többet keresnének) lenne a medián. Egyelőre viszont induljunk ki a nettó 215 700 forintból.
A KSH május végén közzétett, a 2017-es évre vonatkozó, A háztartások fogyasztása című kiadványból az derül ki, hogy tavaly a magyar lakosság egy főre jutó havi összes folyó kiadása átlagosan 82,9 ezer forint volt. Mivel ennél frissebb adat nincs, ezért most ezzel, illetve ezt kerekítve, 83 ezer forinttal számolunk. Ennyi pénz megy el havonta átlagosan többek között élelmiszerre, ruházkodásra, a lakásfenntartás költségeire, egészségügyi kiadásokra, közlekedésre, kulturális programokra. És ebben még nincs benne a hiteltörlesztő.
Vagyis, ha a hitel kivételével mindent kifizet egy átlag magyar, havonta átlagosan 132 700 forintja marad - ami elsőtre igen soknak tűnhet, csakhogy sokan ebből fizetik még a törlesztőrészletet. Viszont ha valakinek tényleg nincs több kiadása, csak a KSH által számolt 83 ezer forint, akkor elvileg 132 700 forintja marad hó végéig, amiből már nem kell fűtés-, gáz-, és villanyszámlát fizetni, bár ott van még az internet előfizetés díja, esetleg a televízió előfizetésé vagy a telefonszámla. De ha ezektől is eltekintünk, és egy 31 napos hónapot veszünk alapul, akkor elvileg napi szinten 4280 forintot tud magára költeni egy átlag magyar.
Ez az összeg igen soknak tűnik, és valószínűleg csak nagyon kevés olyan magyar van, akinek a számlák befizetése után valóban több mint 132 ezer forintja marad.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A britek napi 2393 forintból gazdálkodnak
A brit Mirror cikke szerint tízből négy brit naponta 6,60 fontból, vagyis 2393 forintból tud gazdálkodni. A tanulmány szerint a brit felnőttek negyede épp ezért a hirtelen jött kiadásokat vagy a nagyobb költségeket hitelkártyával vagy hitelből finanszírozza.
A felmérés során kiderült, hogy a legtöbb válaszadó nehezen jön ki a fizetéséből, legalábbis nehezebben, mint öt évvel ezelőtt. A válaszadók kétharmada úgy próbál spórolni, hogy lemond a "luxusról", mint a külföldi nyaralás, kulturális programok, lottózás vagy adakozás. Amin viszont a britek nem spórolnak, az az internet előfizetés, az edzőtermi bérlet, a dohányzás, az egészséges élelmiszerek. Mindössze tízből egy válaszadó lenne hajlandó ezek közül bármit feláldozni azért, hogy legyen egy kis plusz pénze.
Magyarországon is sokan vannak, akik a hirtelen jött kiadásokat hitelkártyával rendezik, vagy esetleg személyi kölcsönt vesznek fel. A jegybank statisztikáiból kiderül, hogy decemberben 1,417 millió hitelkerettel ellátott plasztik volt forgalomban Magyarországon - írta a Világgazdaság korábban. Az is kiderült, hogy az MNB adatai szerint tavaly több mint 620 milliárd forint értékben vásároltak a kereskedőknél a hitelkártyákkal a magyarok. Az MNB által publikált, Hitelezési folyamatok című kiadvány friss, augusztusi számából pedig az derült ki, hogy 2018 második negyedévében 159 milliárd forinttal bővült a háztartási hitelállomány. 2018 második negyedévében a fogyasztási hitelek állománya 44 milliárd forinttal nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








