A várhatóan 2024 júniusában elinduló program esetében nem feltétel a gyermek, ugyanakkor akad más olyan feltétel, amely a lakosság jó részét kizárhatja az igénylők köréből.
A lakásbiztosítási kampányban új szerződést kötő lakóingatlan-tulajdonosok és -bérlők döntő többsége, 84 százaléka másik biztosítóhoz ment át - közölte saját adatai alapján az egyik hazai biztosításközvetítő portál. A cég adatai szerint az átlagdíj a kampány hónapjában 34 600 forint volt. A lakásoknál az országos átlagdíj 21 ezer, a családi házak esetében pedig 42 ezer forint volt. Márciusban a lakásbiztosítások iránti érdeklődés jelentősen nőtt, átlagosan 8-12-szeres volt az érdeklődés, de voltak olyan napok, amikor ötvenszeres is.
Kedden befejeződött az első lakásbiztosítási kampány, amelynek keretében a lakásbiztosítási évfordulóján kívül is, új szerződést köthettek a lakóingatlan-tulajdonosok és -bérlők. A kampányban sokan léptek és az adott lakóingatlan értékének jobban megfelelő biztosítást kötöttek. Ez fontos célja volt a kampánynak: a 100 billió forintnál nagyobb értéket képviselő teljes lakóingatlan-állomány egy részénél a szükségesnél jóval alacsonyabb összegre szóltak a korábban kötött biztosítások
84 százalék váltott
A portálnál a kampány során új lakásbiztosítást kötő ügyfelek 84 százaléka másik biztosítót választott. „Ennek több oka lehet. Például az alacsonyabb díj, a kedvezőbb díj/érték-arány. Utóbbi azt jelenti, hogy nagyságrendileg ugyanazért a díjért az eddiginél több szolgáltatást nyújt az adott biztosító. Szerződésszámban 17-szeres volt a növekedés a cégnél márciusban februárhoz képest. Szintén a kampány népszerűségét jelzi, hogy átlagban naponta nyolcszor-tízszer több lakásbiztosítást kötöttek, mint tavaly ugyanazokon a napokon, de volt olyan nap, amikor ötvenszeres volt a bővülés” – mondta Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója.
A márciusban megkötött lakásbiztosítások átlagdíja 34 600 forint volt, szemben a jegybank hivatalos, múlt év utolsó negyedévére vonatkozó 56 ezer forinttal. Besnyő Márton elmondta azt is, hogy a cég adatai szerint jelentős eltérések vannak a lakások és a családi házak díjai között, előbbieknél az egy négyzetméterre vetített átlagdíj a kampányban 381 forintot, utóbbiaknál 268 forintot tett ki. A lakásoknál az országos átlagdíj 21 ezer, a családi házak esetében pedig 42 ezer forint volt.
A portál adataiból kiderül az is, hogy a Magyar Nemzeti Bank feltételrendszerének megfelelő, úgynevezett Minősített Fogyasztóbarát Otthonbiztosítások is népszerűbbek lettek. Az idei kampányban megkötött lakásbiztosítások 32 százalékát adják ezek a konstrukciók, míg egy évvel korábban mindössze 19 százalékos volt a részesedésük.
Toplistások
A cég adatai szerint Budapesten belül a legtöbb lakásra a XIV., XIII., és XI. kerületben kötöttek lakásbiztosítást, családi házak esetében a toplistára a XVII., XVIII., XVI. kerület került fel, míg a lakásoknál a XIII., XIV., és XI. kerület teljesített a legjobban.
A városok esetében a Pest vármegyében élők vitték a prímet, a Dunakeszin, Szigetszentmiklóson, Vácon és Dunaharasztiban lévő ingatlanokra kötötték a legtöbb lakásbiztosítást a kampányban. A vármegyeszékhelyek közül Debrecen, Győr, Miskolc, Pécs és Székesfehérvár emelkedett ki a mezőnyből. Lakosságarányosan a Balaton déli partján fekvő Zamárdi lett az “országos bajnok”.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A legtöbb szerződést a KÖBE, a Groupama, a Genertel, és a K&H biztosítóknál kötötték, a legnagyobb növekedést a portfolión belül részarányban pedig a KÖBE, a Genertel, a Gránit, a Generali, és a K&H érte el.
Besnyő Márton szerint a kampány fókuszba helyezte a lakásbiztosításokat és számos régi, a lakóingatlan értékétől elmaradó összegre fedezettel rendelkező szerződést “frissítettek” a tulajdonosok, azaz egyre többen kezdtek a lakásbiztosításukkal is foglalkozni. Az alapbiztosítások mellé sokan kötöttek különböző kiegészítő szolgáltatásokat. Ezek közül a legnépszerűbbek az ablak- és tetőbeázásra, törésre, elfolyt víz költségének megtérítésére, duguláselhárításra és a besurranó tolvajok okozta károkra szólnak.
Te mit gondolsz a személyi kölcsönről? Mondd el véleményed!
A kutatás a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán működő the CoRe lab-bel együttműködve készül, az eredményeiről a Pénzcentrumon megjelenő cikkekben folyamatosan beszámolunk majd. A kérdőív anonim és önkéntes, a válaszokat 2024. március 29. és április 14. között várjuk.
Köszönjük, hogy válaszaiddal segíted a kutatásunkat!
Create your own user feedback surveyA fél mezőnyt verte a Lidl filléres sajátmárkása: ezek a legbiztonságosabb biciklis sisakok 2024-ben
Meglepően jól teljesített a Lidl sajátmárkás kerékpáros sisakja egy nagy német teszten. Egy 50 ezres modell viszont elvérzett a próbákon.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
- Kanyargós utakat jár be a pénz Kína és Oroszország között
- Csökken az ember ébersége a kanyaróval szemben - íme a számok
- Kézilabda-menetrend az olimpián: nem szoktak ilyenkor meccsek lenni
- A bajor kormányfő hadat üzent a kancellárnak, de a konzervatív vetélytársaknak is
- Szakítás előtt áll Mona Lisa
- Nincs is annál jobb, mint erdei fülesbaglyokat figyelni