Megkezdődött a hétvégi házak szezonja, amely ősz végéig tart. Sokan mostanában látogatnak el a nyaralójukhoz, hogy megnyissák a télen üresen álló épületet. A háztulajdonosok ilyenkor felmérik, mi történt a tél folyamán, nincs-e valamilyen kár. Ideális esetben ez formaság, de sajnos, kisebb-nagyobb természeti csapások vagy betörés nyomaival is találkozhatnak a tulajdonosok. Ezeket minél hamarabb jelenteni kell a biztosítóknak, a minél előbbi kárrendezés érdekében.
A természeti csapások, téli viharok és fagyok jelentős sérüléseket okozhatnak a víkendházakban is. Legtöbbször lesodort cserepek, ledőlt kémények, beázás vagy a megsérült ereszcsatorna miatt kell kihívni a mesterembereket. A természet mellett a hívatlan vendégek jelentik a legnagyobb veszélyt a hétvégi házra és a benne hagyott értékekre. A betörők számára szinte csemege egy hetekig vagy hónapokig elhagyottan álló ház. A könnyen feltörhető zárak, nyílászárók, és a nyaralóban hagyott értékes tárgyak könnyű célpontot nyújtanak.
Korábban: "Fillérekért vehetsz nyaralót a Balatonnál"
"Az ember hajlamos csak azzal foglalkozni, ami folyamatosan a szeme előtt van; a télen magára hagyott hétvégi ház ilyen szempontból mostohagyerek. Kora tavasszal hirtelen megugrik a hétvégi házak káraival kapcsolatos bejelentések száma, mert a tulajdonosok egy része csak ilyenkor szembesül a tél során elkövetett betörés vagy nagyobb vihar következményeivel." - nyilatkozta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.
A szakértő szerint: "Tipikus eset, hogy a tolvajok a fészert fosztják ki, ami az utca felől rejtve van, és a szomszédok sem látják, ezért sokáig nem tűnik fel, hogy betörtek. Előszeretettel viszik el a fűnyírót, az értékesebb kerti szerszámokat, kerékpárokat. Nem ritka, hogy milliós nagyságrendű kárral szembesülnek a szezon elején a hétvégi háztulajdonosok. Mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy ne hagyjanak értékes felszerelést a nyaralóban, később sem, amikor az év során rendszeresen töltenek el időt a házban. Szervezzék meg a víkendház rendszeres felügyeletét, akár a szomszédok, akár egy helyi biztonsági szolgálat segítségével, mert a káreseményt minél előbb - de legkésőbb a kár felismerésétől számított két munkanapon belül - be kell jelenteni a biztosítónak."
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Óriási bejelentést kapott rengeteg magyar autós: súlyos költség lett olcsóbb, ezt már sokan megérzik
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításainak átlagdíjai országosan 0,8 százalékkal csökkentek a III. negyedévben.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








