Burkolatjavítási munkálatok miatt forgalomkorlátozásra kell számítani az M0 autóút Pécel környéki szakaszán július 17. és 25. között.

Bár a magyar üzemanyagárak nem kiugróan magasak a régióban, a fizetésekhez viszonyítva már kevésbé kedvező a kép. A tíz vizsgált régiós ország közül hatban is megfizethetőbb volt a tankolás, mint Magyarországon. hogy az üzemanyagárak kérdése továbbra is fontos gazdasági és társadalmi téma marad.
Az elmúlt időszakban ismét reflektorfénybe kerültek a hazai üzemanyagárak, miután Orbán Viktor miniszterelnök januárban "felháborítónak" és "vérlázítónak" nevezte a benzinkutakon tapasztalható helyzetet. Bár Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter egy sejtelmes Facebook-posztja átmenetileg felvetette az árstopok visszatérésének lehetőségét, a tárca hamar tisztázta, hogy ez nem az üzemanyagokra, hanem az élelmiszerárakra vonatkozik.
A kérdés azonban továbbra is aktuális: valóban kedvezőbb-e a helyzet a tankolás terén, vagy csak a kormány prioritásai változtak? Hogyan viszonyulnak a magyar üzemanyagárak a régió többi országához képest, és milyen képet mutat a helyzet, ha a fizetéseket is figyelembe vesszük?
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) februári közleménye szerint januárban a hazai benzin és dízel átlagára alacsonyabb volt, mint a szomszédos országokban. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai azonban árnyalják ezt a képet: bár valóban 3 forinttal alacsonyabb volt a magyar átlag a szomszédos országokhoz képest, a régió egészét tekintve már 18 forinttal magasabb árakkal szembesültek a magyar autósok - számolt be a G7.
Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint az üzemanyagárak alakulása a kőolaj árának és a forint árfolyamának változásával magyarázható, és nem indokolt újabb árstop bevezetése.
A KSH adatai alapján januárban a benzin ára valóban alacsonyabb volt Magyarországon, mint a szomszédos országokban, azonban Csehországban és Bulgáriában jelentősen olcsóbban lehetett tankolni. A gázolaj esetében még vegyesebb a kép: több szomszédos országban is kedvezőbb áron lehetett hozzájutni, mint itthon.
Az elmúlt fél év trendjeit vizsgálva megállapítható, hogy a magyar üzemanyagárak ritkán voltak a régiós átlag alatt. Szeptember óta mind Magyarországon, mind a régióban emelkedtek az árak: a benzin itthon 8, a régióban 9 százalékkal, míg a dízel itthon 9, a régióban 11 százalékkal drágult.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Bujdos Eszter, a Holtankoljak.hu ügyvezetője szerint a 600 forint körüli literenkénti ár már olyan lélektani határ, amely befolyásolja az autóhasználati szokásokat.
A vásárlóerő szempontjából vizsgálva a helyzetet, a KSH adatai alapján kiszámítható, hogy az átlagfizetésből mennyi üzemanyagot lehetne vásárolni. Bár 2024-re nőtt a magyar autósok vásárlóereje az előző évhez képest, még mindig nem érte el a 2020-as szintet, és az elmúlt években inkább stagnálás volt jellemző a korábbi növekvő trendhez képest.
A régió országaival összehasonlítva Magyarország helyzete nem túl kedvező. A becslések szerint a csehek és a lengyelek átlagosan harmadával több üzemanyagot tudnak vásárolni fizetésükből, mint a magyarok. Románia csak kicsivel előzi meg hazánkat, míg Szlovákia esetében érdekes módon jobb helyzetben vannak a magyar autósok.
Összességében elmondható, hogy bár a magyar üzemanyagárak nem kiugróan magasak a régióban, a fizetésekhez viszonyítva már kevésbé kedvező a kép. A tíz vizsgált régiós ország közül hatban is megfizethetőbb volt a tankolás, mint Magyarországon, ami rávilágít arra, hogy az üzemanyagárak kérdése továbbra is fontos gazdasági és társadalmi téma marad.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Ez Magyarország egyik legkedvezőbb vállalati hitelterméke (x)
Már igényelhető a Nemzeti Bajnokok Hitelprogram akár 30 százalék vissza nem térítendő támogatással kombinált kamatmentes kölcsöne az MFB Pont Plusz hálózatban.


