Egyre több csalási kísérletet lepleznek le a KRESZ-vizsgákon: rejtett kameráktól a fizetett dublőrökig sokféle trükkel próbálnak átjutni a vizsgázók.
Fajsúlyos bejelentést tett a kínai CATL: itt az 1000 kilométer hatótávú villanyautó, ilyen készülhet Magyarországon?
A kínai CATL bemutatta új „panshi” EV-platformját, amely egyetlen töltéssel 1000 km-t képes megtenni, és a tömeggyártási időt a szokásosnál jelentősen rövidebbre csökkenti. Az innováció a biztonságot és a költséghatékonyságot helyezi előtérbe, miközben új lehetőségeket nyit prémium autógyártók és feltörekvő EV-márkák számára.
A világ legnagyobb elektromosjármű-akkumulátor-gyártója, a kínai CATL bemutatta új EV-platformját, amely a vállalat szerint egy 120 km/h-s frontális ütközést is kibír tűz vagy robbanás nélkül, ezzel a biztonságot helyezve a középpontba. Az alváz akkumulátora egyetlen töltéssel körülbelül 1000 km-t képes megtenni, és az autók tömeggyártási idejét 12-18 hónapra csökkenti a hagyományos 36 hónapnál hosszabb időszak helyett – közölte a CATL - írja a Reuters.
A „panshi” („szikla”) névre keresztelt új EV-platformot a vállalat a prémium autógyártóknak szánja, akik fejlesztéseiket felgyorsítanák és költségeiket csökkentenék. „Ilyen extrém ütközési sebességnél és intenzitásnál még egyetlen új energiaforrást használó jármű sem mert szembenézni egy 120 km/h-s frontális oszlopteszttel” – mondta Ni Jun, a CATL gyártási igazgatója. Összehasonlításképp a Kínai Új Autók Minősítési Programja által végzett frontális ütközési tesztek sebessége általában 56 km/h.
A kínai Avatr EV-márka – amely a CATL, az állami tulajdonú Changan Auto és a Huawei közös vállalata – lesz az első, amely a CATL Bedrock-alvázára épített EV-modelleket fejleszt, de az első modell bevezetésének időpontját nem közölték. Az iparágban az ilyen EV-platformokat „skateboard-alvázként” ismerik, amelyek rugalmas szerkezetben kombinálják az elektromos motorokat, akkumulátorokat, vezérlőegységeket és felfüggesztéseket.
Más szereplők, például a kínai Xpeng (9868.HK) és a sanghaji Launch Design szintén aktívak ezen a területen. Az alváz kulcsfontosságú a CATL elnöke, Robin Zeng növekedési ambícióinak megvalósításához. A vállalat ezen kívül mikrohálózatok fejlesztésével és akkumulátorcsere-szolgáltatással is foglalkozik. Az SNE Research akkumulátorpiaci elemzése szerint a CATL globális részesedése az EV-akkumulátorok piacán körülbelül 37%.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Zeng novemberben a Reutersnek nyilatkozva elárulta, hogy a panshi projekt akár milliárd dollárokról mindössze 10 millió dollárra csökkentheti egy új EV fejlesztési költségét, és lehetővé teheti egy kis EV-gyártó számára, hogy évi 10 000 autó eladásával nyereséges legyen. Ez megnyithatja az iparágat olyan gazdaságok új EV-szereplői előtt, ahol még nincsenek hagyományos autógyártók. Zeng akkor elmondta, hogy a CATL bemutatta a panshi technológiát a Porsche-nak egy potenciális luxus-EV fejlesztéséhez, valamint az Egyesült Arab Emírségek befektetőinek, akik egy helyi EV-márkát szeretnének indítani.
A CATL 2020 óta fejleszt olyan EV-platformokat, amelyek az akkumulátort közvetlenül az alvázba integrálják, és az elmúlt két évben olyan autógyártókkal alakított ki partnerségeket, mint a Vinfast, a BAIC és a Neta, hogy közösen fejlesszenek modelleket ezen a platformon.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








