2025-ben kifejezett céljuk megszólítani a privát ügyfeleket is: bizonyos modelljeikhez már meg is érkezett az úgynevezett Start kivitel, amellyel a magánvásárlókat célozzák.

Fájóan megdrágultak legolcsóbb új autók Magyarországon: 5,5 millió alatt szinte semmit sem kapni
Tényleg beütött Magyarországon a júliustól belendetett autódrágulás: a legolcsóbb hazai modellek toplistáján több kocsi is jelentősen megdrágult 3 hónappal ezelőtthöz képest. Korábbi interjúnkban Varjas Ádám, a Duna Autó kereskedelmi igazgatója arról beszélt, az új, EU-s szinten kötelezően előírt extrák emelik az autóárakat, és főképp a legkisebb, legegyszerűbb modelleket érinti ez drasztikusan. Így is lett, van olyan kisautó, ami egyetlen negyedév alatt 700, illetve 750 ezer forinttal drágult. Összességében a friss toplistánk szerint manapság már 5,5 millió alatt szinte nem lehet új autót vásárolni Magyarországon. Ami ennyibe belefér, az elég fapados.
Július elején lépett életben az úgynevezett GSR 2-es átállás az európai autóiparban, ez a rendelkezés mind a személyautók, mind a kishaszonjárműveknek a kötelezően beépítendő biztonsági szolgáltatásait, biztonsági felszereltségét írja elő, és az EU-n belül azóta csak olyan személyautót lehet forgalomba hozni, amely megfelel ezeknek.
Korábbi interjúnkban Varjas Ádám, a Duna Autó kereskedelmi igazgatója ennek kapcsán arról beszélt, hogy immár kötelező biztonsági előírás a személyautókban például a tolatókamerától kezdve a fáradtság érzékelőn és intelligens sebességszabályozón át még a sávtartó is, "illetve amit a legjobban fel szokott kapni a sajtó és a közvélemény, az az alkoholszonda-előkészítés". Azt a szakember is hozzátette: az új rendelet nyomán nem kérdés, júliustól drágulás élesedik a hazai kereskedésekben is.
Azok jócskán megérezhetik, akik az alsó, kis kategóriát keresik, és ezeknél is a belépő modelleket – ezekbe is viszonylag kevés extrát rendelnének, pont azért, hogy alacsonyan tudják tartani az árakat. Ők nagyobb áremelkedéssel fognak szembesülni emiatt. Nyilván, cserébe olyan plusz szolgáltatást kap az ügyfél, ami a biztonságát fogja szolgálni. De attól még a pénztárcát jobban meg kell nyitni
- magyarázta.
Ahogyan olvasóink megszokhatták, a Pénzcentrumon negyedévente összegyűjtjük, a mostani összeállításunk pedig az új kötelező extrák nyomán izgalmasnak ígérkezik, hiszen, ahogy az igazgató is kiemelte, a drágulás pont ezt a kategóriát érinti legjobban.
Ezek most a legolcsóbb új autók Magyarországon
Az első helyen továbbra is a Mitsubishi Space Star áll, amelynek ára május (és egyben hosszú idő) óta változatlanul legkevesebb 4 440 000 forint. Ennyiért az 1,2 literes, 71 lóerős MIVEC-motorral felszerelt változatot kaphatjuk meg, Entry felszereltséggel, fehér színben – a többi szín feláras. Azonban a legolcsóbb modellben nincs beépített audiorendszer, csak előkészítés, és a légkondicionáló sem tartozik az alapfelszereltséghez.
A Dacia Sandero most 5 499 000 forintba kerül kedvezményes listaáron, májusban ezért még legkevesebb 5 399 000 forintot kellett fizetni, sőt, februárban még a román márka kisautója volt a második, 4 999 000 forintos akkori árával - most is ez az ezüstérmes, de már drágább. Ezt követi a Fiat 500-as, amelynél még mindig tart az 5 500 500 forintos akció - az alapfelszereltségű 312.0QH.1 70LE-s verzióra.
Friss autóhitel kalulátor: találd meg a legjobb ajánlatot!
5 660 000 forintos alapárával a Fiat Panda a negyedik helyen áll a toplistán, ennyi pénzért már kapunk klímát, fáradtságfigyelőt, start-stop rendszert. Februárban ez még legkevesebb 6 280 000 forint volt. A 2025-ös modellévvel nagyot drágult a Hyundai i10-es, amely májusban még kicsivel 5 millió forint alatt volt elhozható (ezzel második helyen állt), viszont, ha valaki most szeretne rendelni a facelift utáni változatból, annak legkevesebb 5 749 000 forintot kell fizetni. Azaz 750 ezer forintot emeltek az árán, így visszaesett az ötödik helyre.
Alább néhány a korábbi gyűjtésekből, 2021-ből az "5+1 modell 3,7 millió alatt" című azért elég beszédes...
A Kia Picanto ára nem változott legutóbbi cikkünk óta, most is 5 799 000 forintba kerül a legolcsóbb változat, Gold felszereltséggel, ezzel ez a hatodik legolcsóbb új autó most Magyarországon. Ebben nincs holttérfigyelő, hátsó keresztirányú forgalomfigyelő, és LED-es fényszóró sem. De a tempomat és a 8 colos központi kijelző alapáras, telefontükrözést is tud.
Hetedik a Suzuki Ignis, amely 5 800 000 forinttól vásárolható meg, az új Swift viszont már nem tartja azt a hagyományt, hogy csak 30 ezer forinttal drágább ennél, immáron 6 130 000 forintba kerül kedvezményesen - ezzel a kilencedik. Így viszont a nyolcadik helyre odaért a Mitsubishi Colt, amely akciósan 5 999 000 forintba kerül. Ugyanannyiba, mint most kedvezményesen a Toyota Aygo X, amely májusban 6 240 000 forintért volt kapható legkevesebb. Nagyot drágult a Citroen C3-as, amely most legkevesebb 6 190 000 forintért rendelhető meg, ezzel tizedik a listánkon, májusban még legolcsóbb listaáron 5 490 000 forint volt. Itt 700 ezer forintos áremelés történt.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Kiszorult a toplistáról:
- a Renault Clio, amely legutóbb 6 099 000 forintos alapárral volt rendelhető, ma már 6 349 000 forint a legolcsóbb ára.
- Az Opel Corsa, ami 6 190 000 foint volt legutóbb, ma már 6 790 000 Ft-tól lehet megrendelni
- A Hyundai i20, ami májusban 6 199 000 forintért volt kapható, a 2025-ös modellév katalógusa szerint immár legalább 6 649 000 forintért lehet megrendelni.
- A Dacia Duster már legutóbb sem fért be, akkor 6 499 000 forinttól kezdődött, manapság is ennyibe kerül.
Érdekes még, hogy nagyot drágult február óta a Peugeot 208-as, akkoriban legkevesebb 6 490 000 forintba került, ma már a legolcsóbb változat (1.2 Benzin 75 BVM5) nem is rendelhető meg, csak a 1.2 Benzin 100 BVM6-os verzió erősebb motorral és 6 sebességes váltóval, kereken 8 millió forintért az árlista szerint.
Ennyibe kerülnek Magyarország kedvenc autói
A legolcsóbb új autók mellett rendre azt is megnézzük, mennyibe kerülnek aktuálisan azok a modellek, amelyek vezetik a forgalomba helyezési rangsort. Júliusban a versenyt a Suzuki Vitara vezette 4685 forgalomba helyezéssel. Ez most minimum 7 790 000 forintért vehető meg, májusban is ugyanennyi volt.
Második helyen már jócskán lemaradva a Suzuki S-Cross áll, amiből 3598 darab állt forgalomba az első hét hónapban.Ez immár 8 250 000 forintért kapható, májusban 7 500 000 forintba került alapáron, de azóta jött egy modellfrissítés, ami áremelést is hozott.
Harmadik a Skoda Octavia 3542 forgalomba helyezéssel, ez most a hivatalos kalkulátor szerint legolcsóbban 9 598 570 forintért megrendelhető, ami jókora olcsósodás, hiszen májusban még 11 343 550 forintba került, februárban pedig 12,2 millió felett volt a kezdőára.
A negyedik Kia Ceed-ből 1927 állt forgalomba, erről csak februári adatunk van, akkor 8 149 000 forintba került, most pedig a hazai képviselet konfigurátora szerint kedvezményesen 8 549 000 forintért lehet megrendelni.
Az ötödik Nissan Quashqai 1922 forgalomba helyezésen állt július végén, ez egy új modell a toplistáinkon, először 3 hónapja került bele az összesítésbe. Májusban 9 849 000 forint volt a legkisebb, kedvezményes listaára és most is annyi.
Címlapkép: Andreu Dalmau, MTI/MTVA
Iskolakezdés 2024 felmérés
A Pénzcentrum oldalán rendszeresen végzünk nagymintás felméréseket, a mostani a 2024/2025-ös tanév legégetőbb kérdéseire adhat választ: miből teremtik elő a magyar szülők a pénzt az iskolakezdésre, hol milyen tanárokból van a legnagyobb hiány, mi a véleményük az oktatás színvonaláról és vajon jut-e még pénz idén különórára? Ha nevelsz általános iskolás vagy középiskolás gyermeket, kérünk, szánj 5-10 percet a kérdőívünk kitöltésére, ezzel is segíted a munkánkat és hogy valós képet kapjunk az ország helyzetérről.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
-
Húsvét előtti kuponnapok a SPAR üzletekben! (x)
Eljött a húsvéti készülődés ideje, vedd Te is az irányt a legközelebbi SPAR vagy INTERSPAR áruház felé, ahol akár 20-60 százalékos kedvezmények, valamint két darab 20%-os kedvezményre jogosító Joker kupon is vár rád 2025. április 3. és 15. között.
-
Harmadszorra is a Gránit Bank lett Magyarország leggyorsabban növekvő digitális bankja (x)
Sorozatban a harmadik alkalommal ítélte a Gránit Banknak a „Leggyorsabban Növekvő Digitális Bank Magyarországon” díjat a neves brit pénzügyi szaklap, a Global Banking and Finance Review magazin.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


