Orosz Tibor érdekvédő az útdíj-megállapodás kapcsán arról beszélt: a fuvarozók nem adtak felhatalmazást, és nem fogadták el a kormány ajánlatát.
Alig ismert, ingyenes útvonal az olasz Adriára: gyönyörű a táj, egy fillér útdíjat sem kell fizetni
Egyre több magyar választja az olasz Adriát nyaralása célpontjaként, és sokan autóval indulnak útnak. Az autópályadíjak azonban komoly tételt jelentenek – egy oda-vissza út akár több mint 30 ezer forintba is kerülhet. Cikkünkben bemutatunk egy teljesen díjmentes útvonalat Budapestről Jesolóba, amely ugyan hosszabb, de pénztárcabarát megoldás lehet.
Nyáron magyarok tízezrei indulnak útnak, hogy az Adriai-tenger partján pihenjenek. A horvát tengerpart mellett egyre többen választják Olaszországot is úti célnak – különösen népszerű Jesolo, Bibione vagy épp Lignano, ahol óriási, homokos, sekély vizű strandok, változatos szálláslehetőségek és olasz életérzés várja a pihenni vágyókat. A legtöbben autóval kelnek útra, hiszen így rugalmasabb az utazás, könnyebb a csomagolás, és egy család esetén sokszor olcsóbb is, mint a repülés.
Az autós utazásnak azonban jelentős költségeleme az útdíj, különösen, ha valaki a leggyorsabb, autópályás útvonalat választja. Magyarországon matricát kell venni, Szlovéniában is kötelező a matrica, míg Olaszországban szinte minden autópályaszakasz fizetős.
Az alábbiakban bemutatunk egy útdíjmentes útvonalat Budapestről az olaszországi Jesoloig, amely a 7-es és 8-as főutakon halad, majd Körmendnél a 86-osra tér át, és Nemesnépnél lépi át a szlovén határt. Onnan szintén csak és kizárólag díjmentes útvonalon haladunk az üdülővárosig.
Ha fizetős úton mennénk, az kb. 7 óra lenne és kb. 680 kilométer. A magyar 10 napos pályamatrica 6620 forintba kerül, ha hosszabb a nyaralás, akkor nem férünk bele, akkor kétszer kell megvenni. Szlovén 7 napos pályamatrica személyautóra 16 euró, azaz kb. 6500 forint - ha hosszabb a nyaralás, szintén kétszer kell megvenni.
Olaszországban a szlovén határtól Jesoloig összesen 6,5 euró a pályadíj, azaz kb. 2700 forint, itt fizetőkapuk vannak, szóval oda-vissza is ennyit kell fizetni, összesen durván 5400 forinttal kell számolni. Ha valaki mondjuk két hétre megy nyaralni, annak a oda-vissza csak a pályadíjak több mint 31 ezer forintot tehetnek ki.
Ingyenes útvonal Olaszországba
Magyarországi szakasz (kb. 320 km, 5–6 óra)
- 7-es főút: Budapesttől Székesfehérvárig.
- 8-as főút: Székesfehérvártól Veszprémen és Jánosházán át Körmendig.
- 86-os főút: Körmendtől Zalalövőn keresztül Nemesnépig.
Szlovéniai szakasz (kb. 200 km, 4–5 óra)
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- Helyi utak: Nemesnéptől Lendván és Murska Sobotán keresztül Ptujig.
- Regionális utak: Ptujtól tovább Celjén és Ljubljanán át a Trieszt felé vezető úton.
Szlovéniában az autópályák használata díjköteles, azonban a fenti útvonal regionális és helyi utakon halad, így elkerülhető az útdíj fizetése.
Olaszországi szakasz (kb. 150 km, 3–4 óra)
- SS202 és SS14: Triesztből indulva a Strada Statale 202 és 14-es úton haladva Monfalcone, Latisana és San Donà di Piave érintésével Jesolóig.
Olaszországban az autópályák díjkötelesek, de az említett állami főutak használata ingyenes.

A teljes távolság kb. 670 km, 11-13 óra alatt teljesíthető a forgalomtól és a pihenőktől függően. Ez az útvonal ideális azok számára, akik szeretnék elkerülni az autópályadíjakat, és nem bánják a hosszabb menetidőt. Az út során változatos tájakon haladhatunk keresztül, beleértve a Balaton-felvidéket, a Rába völgyét, valamint Szlovénia északi részének dombvidékeit.
Ahogy a térképen is látható, van egy alternatív útvonal Ausztria felé is, ami nem sokkal hosszabb kilométerben, időben viszont rövidebb. Ha valaki tovább böngészné a lehetőségeket, akkor érdemes az útdíjak elkerülése opciót beállítani az útvonaltervezőben.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








