A Toyota Motor, Japán legnagyobb autógyártó vállalata a cég történetében a legtöbb, 9,97 millió autót gyártott tavaly.
A Mercedes Benz ukrajnai beszállítói, a Magyar Suzuki Zrt. pedig orosz és ukrán felvevőpiaca miatt kénytelen alkalmazkodni a szomszédunkban zajló konfliktus által teremtett megváltozott helyzethez. A Pénzcentrum megkeresésére az autógyártók elárulták, hogyan próbálják elejét venni a hosszútávú ellátási és gyártási problémáknak.
A Pénzcentrum kérdéseire a Mercedes-Benz AG pénteken elárulta, hogy ukrajnai beszállítóktól is érkeztek be európai gyáraikba - köztük a kecskemétibe is - különböző, a személyautó gyártáshoz szükséges alkatrészek. Emiatt a beszállítókkal szorosan együttműködve, folyamatosan figyelik és elemzik a kialakult helyzetet, és intenzíven dolgoznak közös, az ellátási láncaik biztonságát szolgáló megoldásokon. Ez mostanra többek között magában foglalja egyes megrendelések áttelepítését a beszállítóik más telephelyeire, mindemellett igyekszenek a lehető legjobban biztosítani a folyamatos termelést.
Jövő héttől néhány gyárunkban átmenetileg az aktuális helyzethez igazítjuk a műszakterveket. Jelenleg minden gyárunkban folyik a termelés világszerte. A friss információk tükrében naponta újraértékeljük a helyzetet
- zárják a helyzetértékelést. De nem csak a Mercedest érintette a háborús helyzet, hanem a másik két magyarországi gyárral is rendelkező autógyártót is.
Megkeresésünkre a Magyar Suzuki Zrt. ismertette, az orosz-ukrán háborús helyzetre tekintettel szállításai márciustól szünetelnek Oroszországba és Ukrajnába. Mindazonáltal terveik szerint ebben az időszakban is két műszakban zajlik majd a termelés Esztergomban.
Jelenleg is dolgozunk azon, hogy az érintett megrendeléseket átforgassuk más piacokra az adott időszakra tervezett gyártási volumen tartása érdekében.
- árulták el, hozzátéve, hogy a vállalatnak nincsen az érintett területről közvetlen, Tier 1-es beszállítója, ettől függetlenül folyamatosan vizsgálják a teljes beszállítói láncot. Hangsúlyozták viszont, hogy továbbra is a tavaly óta a szektorra jellemző félvezetőhiány okozza a legnagyobb kihívást. Az érintett alkatrész beszállítóikkal közösen azon dolgoznak, hogy gyártásuk ellátása folyamatos legyen.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A héten az Audi is arról számolt be, hogy az alkatrészellátási gondokhoz kellett igazítaniuk a termelést. Mint a Pénzcentrum tegnapi szemléjében megírta, a győri Audi gyár a Volkswagen Konszern központi motorszállítója, így ha a motorgyár termelését korlátozni kell, az nemcsak az Audira, hanem valamennyi VW-márkára kihat.
Az Audi akkor hangsúlyozta, hogy már most is jóval kevesebb érkezik ezekből az alkatrészekből, de a tartalékok felhasználásával eddig ki tudták egyenlíteni a hiányt. Ez hosszú távon biztosan nem lesz tartható. Nemzetközi szinten pedig még komolyabb a gond. A VW konszern ugyanis már két napja bejelentette, hogy zwickaui gyárában keddtől, a drezdaiban pedig szerdától leállítják a termelést.
Hét elején a Skoda is hasonló lépésre kényszerült. A nagymértékű alkatrészhiány miatt korlátozni kényszerült ugyanis hétfőtől az új személygépkocsik gyártását a cseh, központi autógyáruk. A hiányzó alkatrészeket néhány ukrajnai üzemben gyártották, amelyek az orosz hadművelet következtében most leálltak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Inkább többre lesz szükség, mint kevesebbre – a heti munkaidő növelését sürgetik Ausztriában
- Eldőlt: a valaha volt legdrágább Duna-híd épül meg Magyarországon
- Lengyel külügyminiszter: Oroszország vereségével végződne a NATO elleni támadás
- Vitézy Dávid: a "turistabelváros" helyett a körúton túli Budapestet kellene fejleszteni
- Ferenc pápa fogadta Sulyok Tamást
- Itt meghallgathatja Orbán Viktor CPAC-en elmondott beszédét