A teljes tiltás helyett 90 százalékos szén-dioxid-kibocsátás‑csökkentést várna el a gyártóktól az Európai Tanács.
A hazai használtautó-piacon idén 464 700 személygépkocsi cserélt gazdát július végéig: ez az érték 3,6 százalékkal haladja meg a tavalyi hasonló időszak volumenét. Ha nem szól közbe újabb válság, a várakozások szerint a piac éves forgalma meghaladja a 800 ezres szintet.
„Bár a legutóbbi két hónap forgalma elmaradt a tavaly ilyenkor mért szinttől, továbbra is erős az aktivitás a belföldi használtautó-piacon – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Ez az aktivitás az év hátralévő részében is jó eséllyel kitart majd. Az előző évhez képest eddig 11 százalékkal több új személyautót adtak el, és a használtimport is felpörgött a nyári hónapokban, így várható, hogy a tavalyinál több lecserélt autót hirdetnek meg eladásra a következő hónapokban. Az év második fele rendszerint amúgy is aktívabb az elsőnél. Ezt a trendet idén is legfeljebb a koronavírus-járvány újabb erős hulláma törheti meg.”
A portál elemzői továbbra is a 800 ezres szint körüli forgalmat várnak a használt személyautók belföldi piacán, így könnyen megdőlhet a 2019-ben beállított 808 ezres mindenkori csúcsérték is. A magyarországi használtautó-piacon leggyakrabban továbbra is Opel személyautók cserélnek gazdát, e márkát követi a Volkswagen és a Suzuki: a három márka részesedése együttesen 31 százalékot tesz ki. Jelentős többségükben idősebb autók adásvétele zajlik a piacon: az idén eddig átírt autók 76 százaléka legalább 10 éves volt.

Miközben a használtautó-piacon a 2021 első hét hónapjában gazdát cserélő közel 465 ezer személyautó mennyisége 3,6 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában regisztrált 448 ezres értéket, az importált használt autók száma ugyanebben a periódusban 74 400 darab volt, ami 3,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábban mért 77 300-as értéktől.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








