Berente önkormányzata egyszeri, 100 ezer forintos ünnepi támogatást fizetett ki – a jogosultsági feltételek viszont nem teljesen egyértelműek.
Hivatalos: nyártól három szakaszban lehet majd pályázni elektromos autó vásárlására. A felhívásból kiderült, hogy 12 millió forintos értékhatárig az állam 2,5 millió forint támogatást (maximum a vételár felét) ad az autókra, a 12 milliós és 15 millió forint közötti elektromos személyautókat vásárlók pedig 1,5 milliós állami hozzájárulást igényelhetnek. Alább összeszedtük a fontosabb információkat, és az is kiderült, hogy még új Teslára is jut majd az állami ingyenpénzből.
Megjelent az újabb elektromos autó támogatás pályazati kiírása az IFKA honlapján: az újabb ciklust már a Dacia Spring hétfő délelőtti bemutatóján is megemlítették, a hivatalos dokumentumok pedig nem sokkal ezt követően fel is kerültek a részletek. A dokumentumból kiderült, hogy a mostani támogatási ciklus keretösszege 3 milliárd forint, ebből a számítások szerint 1200-2000 darab elektromos járműre ad majd támogatást az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Ahogyan korábban is, az új gépjárművek mellett bizonyos feltételek mellett a kereskedők tesztautóit is meg lehet majd vásárolni a program keretein belül. Az e-autós támogatásra magyarországi lakhellyel rendelkező magánszemélyek, illetve magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel rendelkező civil szervezetek, egyesületek vagy felsőoktatási intézmények pályázhatnak. Magánszemélyek egy, a szervezetek, intézmények pedig maximum öt autóra adhatnak be támogatási kérelmet.
Autót vennél? nézz körül a finanszírozási lehetőségek között a Pénzcentrum kalkulátorában!
A pályázati portálon található „Regisztrált kereskedők listáján” szereplő kereskedőtől beszerzett elektromos gépjármű beszerzéséhez nyújtható támogatás az alábbiak szerint:
Tisztán elektromos személygépjármű (max. ötszemélyes, M1):
- 1 millió és 12 millió forint közötti vételárig: 2,5 millió forint, vagy a vételár maximum 50 százaléka a támogatás mértéke.
- 12 millió 1 forint és 15 millió forint közötti vételárig: 1,5 millió forint, vagy a vételár maximum 50 százaléka a támogatás mértéke.
Tisztán elektromos személygépjármű (hét-vagy többszemélyes, M1):
- 1 millió és 14 millió forint közötti vételárig: 2,5 millió forint, vagy a vételár maximum 50 százaléka a támogatás mértéke.
- 14 millió 1 forint és 17 millió forint közötti vételárig: 1,5 millió forint, vagy a vételár maximum 50 százaléka a támogatás mértéke.
Itt érdemes megjegyezni, hogy az elektromos autós támogatás kombinálható másmilyen támogatással is! Így pedig ha egy nagycsaládos vásárolna 7 személyes elektromos járművet, akkor ő mindét támogatásra jogosult lehet: jelenleg magyarországon egyetlen modell, a Nissan e-NV200-as felel meg a kritériumoknak. Erről itt írtunk részletesebben!
A felhívásban kiemelik azt is, hogy a gépjármű megrendelésefeltétele a pályázat benyújtásának, mely nem lehet korábbi, mint jelen pályázati kiírás megjelenésének napja.A gépjármű megrendelése és a pályázat befogadása nem jelenti a támogatás automatikus odaítélését. Az elektromos gépjármű nem vehető át a Támogatói Okirat hatályba lépése előtt.
A pályázatok benyújtására 2021.06.14. 8:01 perctőlszakaszosan,illetvea rendelkezésre álló forrás kimerüléséig van lehetőség az alábbi időszakokban:
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- 1. szakasz: 2021.06.14. és 2021.07.02. között, erre egymilliárd forint a forrás.
- 2. szakasz: 2021.08.09. és 2021.08.27.között, szintén egymilliárdos forrással.
- 3. szakasz: 2021.10.11-től a keret kimerüléséig, de legkésőbb 2022.06.01-ig. Ide is egymilliárd forintot szánnak, ileltve azt az összeget, ami az első két szakaszból esetleg megmaradt.
A szakaszos lebonyolításra vélhetően azért volt szükség, mert legutóbb az elektromos autós pályázat megnyitását követően gyakorlatilag másfél napon belül ki is merült a keret. Pályázat a fenti időszakokban a pályázati portálon, az elektromobilitas.ifka.hu oldalon keresztül nyújtható be, ügyfélkapus azonosítást követően az adatlapok kitöltésével, és a szkennelt dokumentumok csatolásával
Az IFKA külön kiemelte, hogy ideiglenes ügyfélkapus regisztráció nem elegendő pályázati adatlap hitelesítéséhez és beküldéséhez. Az ideiglenes ügyfélkapu regisztráció lejártával megszűnik a hozzáférés a pályázati felülethez. A lejárt, elfelejtett ügyfélkapus jelszóból eredő jogvesztéssel kapcsolatban a Támogatónak nem áll módjában méltányosságot gyakorolni.
Már Teslára is jár 1,5 millió támogatás
A múlt héten jelentette be a Tesla, hogy elindult a hivatalos magyarországi értékesítés, a Pénzcentrum pedig a gyártó autóinak hivatalos hazai árlistáját is megszerezte.
Kiderült, hogy a Model 3 legalapabb változata 14 999 999 forintba fog kerülni itthon, tehát a mostani kiírás értelmében erre az autóra pont jár még 1,5 millió forintnyi állmi támogatás, így pedig 13,5 millióért is lehet majd Teslát venni Magyarországon.
Az alap Model 3 fehér színben fér bele a 15 milliós keretbe, 18 colos felnikkel, az alap fekete belsővel. Illetve nincsenek benne olyan funkciók, mint az "Enhanced autopilot", vagy az ennél sokoldalúbb teljes önvezető képesség. Ám ezeket a funkciókat utólag is fel lehet oldani (1,4 millió, vagy 2,8 millió forintért), amelyhez elég a pénz kifizetnünk közvetlenül a Teslának. Nem tudni, hogy a magyar hatóságok hogy viszonyulnak majd az ilyen kiskapukhoz,
de ha valaki bevállalja a legalapabb Model 3-at, akkor a támogatással gyakorlatilag ingyen megkaphatja a kisebbik autopilot-csomagot.
De nem csak a Tesla igyekszik a támogatás mértékéhez belőni az árait: legutóbb szinte minden gyártó igyekezett az akkori felső határ (11 millió forintig járt a maximális, 2,5 milliós támogatás) alá belőni. Vélhetően most is rengeteg elektromos modell árcéduláját írják majd újra, hogy beférjen a 12 millió alatti ársávba.
Őrült terepjárót készül piacra dobni a Mercedes: a magyar elit kedvence lehet az új csúcs G-osztály?
A Mercedes-Benz bemutatta az első képeket az új G-osztály Cabrioletről, amely közel tíz év után hozza vissza a legendás terepjáró nyitott változatát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








