Május 1-jén, a PENNY Magyarországon működő mind a 233 üzlete zárva tart. Éppen ezért a vállalat azt tanácsolja vásárlóinak, hogy tervezzék meg előre nagyobb bevásárlásaikat.
Annak érdekében, hogy ne csak a vásárlásnak örüljünk, hanem hosszútávon is viselhessünk egy-egy darabot, nem árt már vásárlás előtt tájékozódnunk néhány tulajdonságáról. Mit tehetünk azonban, ha már megvan a cipőnk, viszont később kiderül, hogy mégsem volt olyan jó vétel? Mennyi ideig vihetjük vissza? Mikor kinek kell bizonyítania? Milyen szavatossági jogok közül választhat a fogyasztó?
A rendszeres használatú lábbelikhez a tavaszi, őszi, nyári és téli lábbelitípusokat soroljuk, amely az évszakra utaló rendeltetési célt is tükrözi. Amikor tehát lábbelit indulunk vásárolni, gondoljuk végig, hogy milyen évszak van, és milyen célra szánjuk. Később a reklamációnál ennek jelentősége lehet, hisz egy tavaszi cipőt, ha télen viselünk, és az a hóban beázik, tönkremegy, hiába akarunk élni szavatossági jogainkkal, a lábbelit nem rendeltetésének megfelelően használtuk.
Ügyeljünk arra, hogy zárt cipőben ne érjen végig a láb, hisz ez amellett, hogy kényelmetlen lehet, nem megfelelő illeszkedés esetén a lábbeli belső felületének károsodásához is vezethet. A lábbeli élettartamát befolyásolja a viselés mellett a rendszeres ápolás és tisztítás, ezért fontos, hogy a kezelési útmutatóban leírtaknak megfelelően ápoljuk lábbelinket.
Ezen két éven belül a fogyasztó reklamációval élhet, ha a termék a rendeltetésszerű használat és ápolás ellenére is meghibásodik. A reklamációt minden esetben a vásárlás helyén jelenthetjük be a hibás termék és a fizetési bizonylat bemutatásával. Online vásárlás esetén természetesen 14 napon belül indokolás nélkül elállhatunk a szerződéstől.
Cipőméret táblázat ITT!
Először cserével próbálkozz
A minőségi kifogásról a reklamációval egy időben a kereskedőnek jegyzőkönyvet kell felvennie. Hibás teljesítés esetén a fogyasztó kérheti a termék javítását, illetve cseréjét. A csere lehetősége csak akkor korlátozott, ha a termék cseréje lehetetlen (nincs már a szükséges méretben, nem gyártják azt a terméket), vagy ha a csere, aránytalan többletköltséggel járna. Második körben az árleszállítás, vagy elállás közül választhatunk.
A kétéves szavatossági idő a bizonyítás tekintetében megoszlik. Az első 6 hónapban a kereskedőnek kell bizonyítania, hogy a termék hibája fennállt-e már a vásárlás pillanatában is, vagy később - a fogyasztó általi helytelen használat miatt - keletkezett. Fél év után ez azonban már a fogyasztó feladata. Ezt a vizsgálatot a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál is kezdeményezheti.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ha a bevizsgáltatást a fogyasztónak kell elvégeztetnie, célszerű a vizsgálat megrendelése előtt a kereskedőtől megérdeklődni, hogy mely bevizsgáló szervezet szakvéleményét fogadja el és érdemes jegyzőkönyvben rögzíteni a vállalkozóval, hogy jogos panasz esetén visszatérítik a bevizsgálás díját, illetve a beszerzett szakvéleményben foglaltaknak megfelelően fognak eljárni a minőségi kifogás intézése során.
Amennyiben minőségi kifogásunkat illetően nem sikerül megegyezésre jutni a kereskedővel, reklamációs jogainkat peres úton, illetve a Békéltető Testület segítségével érvényesíttethetjük.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másképp járnak a reptéri BKK-járatok a következő napokban
- Rájöttek, mi okozhatta az áradást hozó dubaji felhőszakadást
- Késelés lett a társasházi vita vége
- Nem minden kérdésben ragaszkodnak a lengyelek a vétójoghoz
- Szijjártó Péter: megkezdődött Paks 2 reaktortartályának gyártása
- Száz éve nem látott pusztítást végzett a fagy a cseh gyümölcsösökben