A Magyar Posta elhatárolódik a "kamu csomagok" tartalmi ellenőrzésének felelősségétől - közölte a vállalat csütörtökön.
A Budapesti Békéltető Testülethez (BBT) beérkező kérelmekben a szervezet sokszor találkozik olyan fogyasztói problémákkal, ahol a fogyasztók nincsenek tisztában a megvásárolt tűzifa típusával, minőségével vagy akár annak mennyiségével. Az esetleges felmerülő problémák elkerülése végett azonban nem árt körültekintően tájékozódni a tűzifa árak összehasonlítása és a mennyiségek valamint a csomagolások tekintetében.
A BBT közleményében beszámol egy esetről, melyben a fogyasztó megvásárolt összesen 6,4 m3 tölgy tűzifát és a szállításért is külön fizetett. A fát 4 db úgynevezett Big Bag zsákban kiszállították. Egy zsák a tájékoztató szerint 1,6 m3 ömlesztett fát tartalmazott. A fa kirakodása után kiderült, hogy a leszállított áru kevesebb mennyiségű, mint a kifizetett mennyiség. A fogyasztó szerint a zsákok mérete 90x90x130 cm volt, amibe csak 1,05 m3 mennyiség fért bele. A problémát jelezte a zsákok visszaadásakor a vállalkozás felé, de arra hivatkoztak, hogy a megrendelt fa ömlesztett áru.
A vállalkozás hangsúlyozta, hogy a megrendelt termék Big Bag zsákban árult tűzifa, melyet nagy sikerrel árusítanak 2014 óta a vevők teljes megelégedésére. A zsák tartalma 1,6 ömlesztett köbméter tűzifa 25 cm vagy 33 cm hosszban vágva és hasítva. A zsákok 95x95x150 cm méretűek, melyek mivel nem merev tároló eszközök feltöltésekor kihasasodnak, így henger formájúak lesznek. Feltöltve átmérőjük 120 cm és magasságuk 140 cm. A henger köbtartalmának a kiszámításával ez 1,58 m3.
A fentiek alapján álláspontjuk szerint nem károsították meg a fogyasztót, mert az ömlesztett tűzifa mennyisége nem egyezik pontosan az egyenlő méretű fadarabok mennyiségével - írja a BBT. A fogyasztó a cég internetes reklámját látva telefonon adott le rendelést, amikor is minden esetben tájékoztatják a vevőket a pontos mennyiségekről. Mivel a weboldalukon egyértelműen hirdetik, hogy az általuk készített Big Bag zsákos kiszerelés ömlesztve tartalmazza az 1,6 m3-t, ezért nem érzik, hogy bárkit is félretájékoztattak volna. Végül az eljárásban egyezség született és a vállalkozás méltányosságból a törzsvásárló fogyasztó részére gyújtósnak való fatörmeléket ajánlott fel.
Mire figyeljenek a fogyasztók?
Ehhez hasonló panaszok és fogyasztói jogviták elkerülése érdekében a következő fontos tanácsokat szedte össze a testület:
- A tűzifát térfogatra vagy köbméterben (m3) érdemes vásárolni, mert így könnyebben ellenőrizhető a mennyisége, a fa víztartalma pedig nem befolyásolja a megvett mennyiséget!
- Ha tömegre vásárol tűzifát, akkor figyeljen oda, hogy csak hitelesített mérlegen mért tűzifára vonatkozó, mérlegjegy alapján kiállított számla ellenében fizessen!
- Csak olyan legálisan működő értékesítőtől vásároljon, aki/amely a termékre vonatkozó adatokkal ellátott szállítójegyet és Tűzifavásárlói tájékoztatót is biztosít!
- Győződjön meg az adott tűzifa egységcsomag tényleges faanyagtartalmáról és annak egységárát hasonlítsa össze más kereskedők által kínált hasonló termékek árával.
- Ha nincsen tapasztalata tűzifa vásárlásában, akkor bővebb tájékoztatást kaphat a portal.nebih.gov.hu/eutr honlapon!
- Amennyiben interneten vásárol tűzifát, akkor a weboldalon alaposan olvassa át a kiválasztott termék minőségére, mennyiségére és csomagolására vonatkozó fontosabb információkat! Ne feledje, hogy a megrendeléssel egyidejűleg automatikusan elfogadja a vállalkozás weboldalán feltüntetett Általános Tájékozatóját vagy Általános Szerződési Feltételeit!
- A tűzifa átvétele előtt mindig ellenőrizze a leszállított tűzifa fafaját, mennyiségét (térfogatát), egészségi állapotát, összerakottságát és feldolgozottsága fokát!
- Minden esetben őrizze meg az írásbeli megrendelést, kérjen számlát vagy nyugtát!
- Ha a vásárlást követően úgy érzi, hogy megtévesztették és a vitát nem tudja a vállalkozással közvetlenül rendezni, akkor forduljon a Budapesti Békéltető Testülethez, vegye igénybe az ingyenes, gyors eljárást akár már mobilapplikáción keresztül is!
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Ezért továbbra is mi fizetünk a legkevesebbet Európában
- Kokaint és marihuánát terített egy vállalkozó Budapesten - videó
- Lemondott a gyanúba keveredett ukrán miniszter
- Egyelőre mégsem kap erősebb hatásköröket a versenyhivatal
- Egy mandátumot szerezhet az EP-választáson a Magyar Szövetség
- Hat bérletet hirdetnek meg az új évadra a Nemzeti Filharmonikusok