Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Bár hivatalos bejelentés, így egyelőre pontos dátum sincs a nagyobb teljesítményű kenyérpirítók, vízforralók és hajszárítók várható betiltásáról, a kereskedelmi trendek azonban arra engednek következtetni, hogy hamarosan ezek a háztartási készülékek esnek majd áldozatul az EU környezetvédelmi programjának. Egy biztos, tartva a tiltólistától, több európai országban is megrohamozták a boltokat a vásárlók.
Nemrég a Pénzcentrum számolt be róla, hogy az Európai Unió környezetvédelmi programja részeként korlátozta a porszívók teljesítményét. E szerint szeptembertől nem lehet már gyártani, forgalomba hozni és importálni az 1600 wattnál nagyobb teljesítményű porszívókat az uniós országokban. Az energiahatékonysági direktíva célja az üvegház hatású gázok kibocsátásának korlátozása.
Habár a bevezetett szabályozás nem jelentette azt, hogy szeptembertől le kellett volna venni a boltok polcairól az 1600 Wattnál nagyobb teljesítményű készülékeket (a korábban forgalomba hozott, és megrendelésre leszállított termékeket ugyanis még a határidő után is értékesíthetik a kiskereskedők), ennek ellenére a legtöbb uniós országban megrohanták a boltokat a háziasszonyok. Sajtóhírek szerint Nagy Britanniában például kettesével vitték a porszívókat az elmúlt hónapokban, idehaza pedig a Media Markt számolt be lapunk megkeresésére hatalmas érdeklődésről. Friss sajtóhírek szerint azonban most úgy tűnik, az erősebb porszívók száműzése után:
Bár hivatalos bejelentés, így egyelőre pontos dátum sincs a nagyobb teljesítményű kenyérpirítók, vízforralók és hajszárítók várható betiltásáról, az unió Ecodesign direktívája ugyanakkor egyértelműen meghatározza az energiafelhasználó termékek környezetbarát tervezésére vonatkozó követelményeket. Mint ismert, az EU 2030-ig 30 százalékos fogyasztáscsökkenést tűzött ki célként, amelyet úgy tűnik, a háztartási készülékek szabályozásával (is) kíván elérni. Ezt jól mutatja, hogy az irányelv szerint sorra jelennek meg a végrehajtási rendeletek, mint legutóbb az 1600 wattnál nagyobb teljesítményű porszívókra vonatkozó tiltás.
Ráadásul a bizonytalanság - vagy a bizonytalanságra építő kereskedelmi trendek/akciók, illetve a várható intézkedésekről pontosabb információkkal bíró gyártók/kereskedők - megtette hatását. Legalábbis éppen erre enged következtetni az a tény, hogy az elmúlt hetekben elképesztő keresletnövekedést tapasztaltak több uniós országban is. Nagy Britanniában például 58 százalékkal több porszívót és kenyérpirítót adtak el, mint korábban. Ez pedig összességében előre vetítheti ezen háztartási gépekre vonatkozó előírások szigorítását is.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








