Egy parlamenti képviselő a nyugdíjasok szervezetének kérésére több fontos kérdést intézett a kormányhoz.
Rettegnek az újabb árstoptól a magyar boltok? Brutál akciók élesedtek: egymásra licitál az Aldi, Lidl, Spar
A tej és tejtermékek ára jelentős emelkedésen ment keresztül, amelyet nemcsak nemzetközi tényezők, hanem a kiskereskedelmi árrés növekedése is előidézett. Eközben Európa-szerte, így Horvátországban is egyre több ország vezet be árkorlátozást. Magyarországon a legfrissebb adatok szerint a tejek és tejtermékek ára kiugróan megemelkedett, ami újabb lépéseket vonhat maga után, akár árstop bevezetését is. Az üzletekben akcióval próbálják enyhíteni a magas árakat, így érdemes körülnézni, hogy melyik boltban vásárolhatunk legkedvezőbben tejtermékeket.
A legfrissebb adatok szerint a tej és tejtermékek ára jelentősen emelkedett, ami részben nemzetközi tényezőknek, részben kiskereskedelmi árrés-növekedésnek köszönhető. A kormány célja, hogy biztosítsa a megfizethető alapvető élelmiszereket, és szükség esetén beavatkozhat az árak alakulásába.
De nem csak Magyarországon egész Európában gondot okoz a tej és tejtermékek drágulása: a horvát kormány például már 2024 március óta ársapkát vezetett be egyes alapvető élelmiszerekre, és éppen a napokban bővítette a listát.
A magyar kormány álláspontja szerint túl nagy árréssel dolgoznak a kereskedők itthon, éles hangú üzenetet adtak át a szektornak. A legfrissebb januári adatok szerint kiugróan drágultak a tejek és tejtermékek: a tejek 23%-kal, a vajak és vajkrémek 15,5%-kal, a tejfölök 14,5%-kal, a trappista sajt 12,2%-kal, illetve a túrók 9,8%-kal kerülnek többe, mint egy évvel korábban. Éppen ezért árhatóan a közeljövőben újabb lépéseket tesz a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az áremelkedések visszaszorítása érdekében, közeleg az újabb árstop - ahogy arról a Pénzcentrumon is beszámoltunk. A KSH teljes inflációs fogyasztói kosarában a tejek és tejtermékek 3,2%-os súllyal jelennek meg, ami azt jelenti, hogy a KSH élelmiszerkosarának több mint 10%-át teszik ki ezek a termékek. Ezért a kormány a jövőben is határozottan fellép a megfizethető alapvető élelmiszerek, a megfizethető tej és tejtermékek biztosítása érdekében.
Tejakciók a magyar üzletekben
A magyar kiskereskedők folyamatosan hirdetnek akciókat, megnéztük a következő egy hétben hol és milyen tejtermékeket érdemes beszerezni. Az Aldiban a laktózmentes tej 579 forintba kerül a következő egy hétben, a Jogobella gyümölcsös joghurt 26 százalékkal olcsóbb 169 forint. A 175 g-os natúr joghurt 89 forint, a Nádudvari tejföl, ami 270 g, 449 forint akciósan. Az 500 g-os krémtúró 35 százalékkal olcsóbb, 499 forint.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az Auchan üzleteiben a Zott Prémium tejföl 517 forint, 330 g-os, a Kerrygold ír vaj, 1390 forint, ez 22 százalékos akciót jelent. A 400 g-os Jogobella gyümölcsjoghurt 399 forint, az Abaúj literes 2,8 százalékos tej 349 forint. A Lidl üzleteiben mától a Pilos kefír 279 forint 419 forint helyett, 300 g Trappista sajt 949 forint, a saját márkás 12 százalékos tejfölük 399 forint - ez 20 százalékos árcsökkenés. Az 500 g-os natúr joghurt 249 forint.
A Penny-ben a saját márkás "piros" tej 375 forint, a tubusos ömlesztett sajt 169 forint, a 800 g-os gyümölcsjoghurt 699 forint. A tehéntúró 20 százalékkal olcsóbb, 497 forint a 250 g-os kiszerelés.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








