A foodora decemberben Cegléden is elindította kiszállítási szolgáltatását, ezzel 2025-ben már 21 új városban vált elérhetővé a platform.
A magyar vásárlók egyértelműen a baromfihúst részesítik előnyben – derül ki a Lidl Magyarország friss adataiból. A csirkemell a legnépszerűbb, de a teljes szárnyasfrisshús-forgalom is kimagasló. A KSH statisztikái is alátámasztják ezt a trendet, miközben a hazai húsfogyasztás több évtizedes csökkenés után ismét növekedni kezdett. A Lidl a hazai vásárlók ellátásához a magyar beszállítókra támaszkodik, akiknek termékei nemcsak itthon, hanem 22 európai országban is megvásárolhatók.
Az üzletlánc adatai szerint a magyar beszállítóktól származó frisshúsokokból mintegy 70 ezer tonna fogy a Lidlben, melyek közül a legnépszerűbbek a csirkemell, a sertéscomb és a különböző darálthúsok. A szárnyas frisshús értékesítése 2024-ben meghaladta a 45.000 tonnát, ezen belül is a csirkemell a vásárlók legnagyobb kedvence, amihez képest az összes többi friss húsból együttvéve is kevesebb fogy éves szinten a Lidl áruházakban.
Hasonló tendenciát mutatnak a Központi Statisztikai Hivatal adatai is, amelyek szerint 2023-ban átlagosan éves szinten fejenként 36,3 kg baromfihúst, 29,3 kg sertéshúst és 3,1 kg marha- és borjúhúst fogyasztottunk. Ez heti bontásban átlagosan nagyjából 1,3 kilogramm, éves szinten pedig 68 kilogramm frisshúst jelent fejenként.
A baromfihús Európa-szerte is egyre nagyobb népszerűségnek örvend: 2025-re az Európai Unióban az egy főre jutó baromfihús fogyasztás várhatóan eléri a 25,2 kilogrammot, ami majdnem 10 kilogrammal több, mint az ezredfordulón, amikor egy átlagos európai évente 16,4 kg baromfihúst fogyasztott.
Bár az évi 68 kilogramm hús soknak tűnhet, a magyarországi húsfogyasztás az elmúlt évtizedekben csökkent: a statisztikák szerint az egy főre jutó átlagos húsfogyasztás a nyolcvanas években érte el a csúcsot évi 80 kilogramm feletti mennyiséggel. Ez a 2010-es évekre 55-60 kilogrammra esett vissza, az elmúlt néhány évben pedig újra növekedésnek indult.
Globálisan Honkong vezet a húsfogyasztásban, ahol az éves fogyasztás eléri a 136 kg/fő értéket, de majdnem ennyi húst esznek az Egyesült Államokban (128 kg/fő) és Ausztráliában (121 kg/fő) is. A legkevesebb húst Indiában (4 kg/fő) fogyasztják, ahol vallási és kulturális okok miatt a lakosság közel 40 százaléka vegetáriánus.
A Lidl támogatja a hazai hústermelőket
A Lidl kínálatában a baromfitermékek, vagyis a csirke-, kacsa- és pulyka frisshúsok esetén 41, míg a többi húsféle – sertés, marha és minden egyéb frisshús esetében 56-féle termékből választhatnak a hazai vásárlók.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A hús minőségbiztosításának érdekében a diszkontlánc élelmiszerbeszállítóinak rendelkezniük kell a legmagasabb szintű nemzetközi élelmiszerbiztonsági tanúsítvánnyal, valamint alávetik őket egy független tanúsító szervezet rendszeres ellenőrzéseinek is. A termékek laboratóriumi vizsgálatokon esnek át, amely évente több száz ellenőrzést jelent, figyelembe véve a jogszabályi előírásokat és a Lidl saját, az uniós szabványoknál szigorúbb határértékeit.
A diszkontlánc fontosnak tartja, hogy elsősorban magyar termékeket forgalmazzon, így a saját márkás Húsfarm termékcsaládjukban a 75-féle termék mindegyike hazai beszállítóktól származik.
Emellett, a „Lidl a magyar beszállítókért” program keretében a vállalat támogatja a hazai húsbeszállítók exporttevékenységét: a magyar hústermelők termékei ugyanis 22 európai országba jutnak el. Az exportált termékek közül az egész kacsa és a pulyka frisshús a legkeresettebb; melyekből évente 5.000 tonna kerül a külföldi Lidl-áruházak polcaira.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








