Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
A Westend után újabb plázákban is fizetős lehet a vécé? Itt a lista, itt még ingyenesek a mosdók
Nincs egységes álláspont arról az üzemeltetők körében, hogy fizetősek legyenek-e a mosdók a hazai plázákban, a Westend is egyéni döntést hozott a rendszer bevezetésével - mondta kérdésünkre Gyalay-Korpos Gyula, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének elnöke. Hozzátette, a plázáknak egyre több pénzbe kerül az igényes környezet fenntartása, a takarítás és a fogyóeszközök is megdrágultak, ezek költségei pedig csak részben fedezik a bevezetett díjak. Cikkünkben összeszedtük, a nagyobb budapesti plázák közül melyikben fizetős és melyikben ingyenes a vécézés.
Nincs egységes álláspont a szövetségben arról, fizetősek legyenek-e a mosdók a hazai bevásárlóközpontokban, minden üzemeltető maga dönt erről – mondta a Pénzcentrum kérdésére Gyalay-Korpos Gyula, a Magyar Bevásárlóközpontok Szövetségének elnöke miután a Westend bejelentette, áprilistól 200 forintos díj ellenében lehet majd használni a pláza mosdóit.
Mint a szakember kifejtette, a kérdés régóta téma a szakmai berkekben, de a díjszedés bevezetése kapcsán a helyi tényezőket is figyelembe kell venni, például a pályaudvar közelsége miatt a Westendben rengeteg ember megfordul, köztük olyanok is, akik nem tudják kulturáltan használni, tisztán tartani a vizesblokkokat.
A másik oldalról pedig a vásárlók körében és úgy egyébként az egész társadalomban is megjelent a jogos igény a kulturált, tiszta vizesblokkokra. Ennek viszont komoly költségei vannak, hiszen a mosdókat sűrűn, jellemzően óránként takarítani kell, és nem elég szimplán felmosni. Gondoljunk bele, ha egy plázában van 6 vizesblokk szétszórva az épületben akkor 2-3 fő takarító csak ezek folyamatos tisztításával van elfoglalva – a fizetések és a tisztítószerek, egyéb fogyóeszközök költségei is jócskán megemelkedtek az utóbbi évben. Talán a plázalátogatók is észrevették, hogy az utóbbi hónapokban számos bevásárlóközpontban felújították a mosdókat, már-már szállodai körülmények várják az embereket, a színvonalat fenn kell tartani, ez viszont pénzbe kerül. Az már az üzemeltető döntése, hogy ezt a költséget ő állja, vagy fizetőssé teszi a szolgáltatást
- fogalmazott az elnök, aki szerint a beszedett, jellemzően 200 forint nem fedezi teljes egészében a takarítás, üzemeltetés költségeit, viszont a beléptetőrendszerekkel nagyobb eséllyel óvható meg az igényes környezet.
Mint a Pénzcentrum is beszámolt róla, április elsejétől fizetős lesz a WC-használat a Westendben, az üzemeltetők szerint a vécézés, a kézmosás, a pelenkázás és a sminkigazítás 200 forintba fog kerülni - a beengedőkapuknál ezt ki lehet majd fizetni készpénzzel és bankkártyával is.
Fontos megjegyezni, hogy az intézkedés csak azokat az illemhelyeket érinti, amelyek a pláza üzemeltetésében állnak, azaz például a mozi belső területén lévő és az egyes üzlethelyiségekhez tartozó mellékhelyiségeket nem.
Így áprilistól tovább bővül a fizetős plázamosdók listája Budapesten, hogy a Westend által elkért 200 forint sok vagy kevés, azt mindenki döntse el maga, de vannak ennél drágább plázamosdók, amelyek azért kinézetre szegényesebbek, mint a Westend mosdói.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ilyen az óbudai Flórián üzletközponté is, amelynek használata 250 forintba kerül:

A Westend ügye a magyar internetet is felkavarta, a Redditen már gyűjtőposzt is indult, ahol a kommentelők összeszedték, melyik pesti plázában mennyit kell fizetni a vécéhasználatért. Az összegyűlt hozzászólások szerint a nagyobb plázák közül még mindig ingyenes a mosdóhasználat:
- az Alleeban,
- az Arena Mallban,
- a Camponában,
- a Duna Plázában,
- az Etele Plázában,
- a Mammutban,
- a Pólus Centerben.
Ellenben használati díjat (jellemzően 200 forintot) kell fizetni
- az Árkádban,
- a Corvin Plázában,
- a Csepel Plázában (itt 100 forint a díj),
- a Kökiben (itt 100 forint a díj),
- a Sugárban,
- illetve áprilistól a Westendben is.
Címlapkép: Róka László, MTI/MTVA
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








