17 °C Budapest
Modern fashion female blogger showing belt and handbag to smartphone on the tripod in walk in closet

Milyen válság?! Szárnyal a szupergazdagok egyik kedvenc ruhamárkája, kilőttek a bevételek

2024. február 26. 20:01

A Hermès ikonikus termékei, mint a Birkin táska és a selyemsálak, évtizedek óta áhított darabok, most pedig a cég részvényei is kiemelkedő teljesítményt nyújtanak a luxuspiac többi szereplőjével szemben, köszönhetően az exkluzivitásra és minőségre helyezett hangsúlyuknak - számolt be a Business Insider.

A Hermès egy több mint 200 éves családi vállalkozás, amely ikonikus termékeivel (például a Birkin táska, a négyzet alakú selyemsál és a kasmír takaró H betűvel feliratozva) régóta a luxuscikkek piacának meghatározó szereplője.

A vállalat részvényei az elmúlt időszakban kiemelkedő teljesítményt nyújtottak, több mint 30%-os növekedést elérve, ami jelentős mértékben meghaladja a nagyobb luxusmárkák, például az LVMH és a Kering teljesítményét. Ez annak köszönhető, hogy a Hermès nem törekedett arra, hogy megfeleljen a tömegek igényeinek, hanem elfogadta a szűkösséget és megőrizte termékei minőségét.

Axel Dumas, a Hermès vezérigazgatója szerint az iparág egyre inkább szétszakadni látszik: vannak nagyon sikeres márkák és kevésbé sikeresek. A Hermès sikere abban rejlik, hogy kézműves termékeire összpontosított és nem alkalmazott agresszív marketingstratégiákat. A cég alaptermékei évtizedek óta változatlanok maradtak: nincs jelen TikTokon és nem osztogat ingyen termékeket hírességeknek.

A Birkin táska különösen keresett darab az ultragazdagok körében. Ennek ellenére nem könnyű hozzájutni: várólistákra kell feliratkozni és kapcsolatot kell kialakítani a márkával. Egyes esetekben éveken át kell vásárolniuk a Hermès-nél az ügyfeleknek mielőtt lehetőségük nyílik egy Birkin táska megvételére.

A Hermès bővítése sokakban aggodalmat vet fel arról, hogy ez a folyamat befolyásolhatja-e a márka exkluzivitását. Az elmúlt évben új gyárak nyitása mellett terjeszkedtek olcsóbb termék-kategóriákba is, megjelentek például a sminktermékek piacán. Azonban Axel Dumas és Pierre-Alexis Dumas vezetése alatt a cég továbbra is kiáll minőség iránti elkötelezettség mellett.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Hermès kézműves hagyományainak fenntartása kulcsfontosságú eleme marad eddigi stratégiájának. A vállalat továbbra is beruház a képzésbe és új munkahelyek teremtésébe is annak érdekében, hogy fenntartsa magas minőségű termékpalettáját. Bár bizonyos bővítéseket végeznek, ezek nem veszélyeztetik azt az elvet, hogy minden termék kézzel készüljön.

Így bár néhányan aggódnak amiatt, hogy a gyors terjeszkedés befolyásolhatja a Hermès exkluzivitását, úgy tűnik, hogy a cég vezetése továbbra is elkötelezett amellett, hogy megőrizze márkája integritását és minőségét.

NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem