21 °C Budapest
A woman shopping in a zero waste whole foods refill store dispenses oats into a jar.

A Black Friday után itt a Green Friday: mutatjuk, milyen akciók várnak

2023. december 4. 14:00

A pazarlás legtöbbször nem tudatosan történik. Megszokások, figyelmetlenség és időhiány áll a hátterében. Pedig a tudatos vásárlással mindenki nyer - néhány szimpla, gyors változtatással egyszerre spórolhatunk és védhetjük a környezetünket. A Green Friday kezdeményezés pont ezt szeretné elősegíteni, és praktikus tanácsokkal, mindennapi egyszerű praktikákkal tud utat mutatni a tudatosabb, élhetőbb mindennapokhoz.

De mi az a Green Friday?

A Green Friday kampány a Black Friday során gyakran előforduló túlfogyasztásra szeretne megoldást találni, elsődleges célja a megfontoltabb vásárlási szokások ösztönzése. Az elgondolás lényege, hogy a fenntarthatósággal és a környezettel kapcsolatos tudatosság nem kell, hogy nyomasztó legyen, hiszen egyszerű, a mindennapi életbe könnyen beilleszthető lépésekkel is elérhető.

A Green Friday kezdeményezés gyakorlati tanácsokkal, mindennapi egyszerű praktikákkal mutat utat a tudatosabb, élhetőbb mindennapokhoz.

A Mastercard a Pénzcentrumot arról tájékoztatta, hogy a közelgő ünnepi vásárlási szezon előtt azért indítja el a Green Friday kampányt, hogy partnereivel együttműködve felhívja a figyelmet a környezettudatos vásárlásra. A kezdeményezéshez csatlakozott például a BKK és a Kifli.hu is.

Raiffeisen: a pénzügyi edukációt is erősítik

A program egyik banki partnere a Raiffeisen Bank is. Yalcinkaya Veronika, a pénzintézet marketing-igazgatója lapunknak elmondta, hogy azért is csatlakoztak a kezdeményezéshez, mert hisznek abban, hogy apró lépésekkel is sokat lehet tenni azért, hogy hosszú távon is fenntarthatóan működjön a gazdaság. Ilyen lépés lehet akár a digitális fizetési megoldások használata, vagy éppen az újrahasznosítható csomagolóanyagok igénybevétele egy-egy vásárlásnál.

Yalcinkaya Veronika Fotó: Mastercard
Yalcinkaya Veronika Fotó: Mastercard

„Számunkra fontos, hogy erősítsük azokat a kezdeményezéseket, amelyek a folyamatos pénzügyi edukációt, a tudatos vásárlást népszerűsítik, hiszen ezek lehetnek egy hosszabb távú, tudatos életprogram alapjai” - mondta Yalcinkaya Veronika.

A Mastercardtól megtudtuk azt is, hogy a kezdeményezéssel a Fény utcai piacon, a Czakó Piaczon valamint néhány résztvevő banknál is lehet találkozni. Ezeken a kitelepüléseken egy szakértő és egy influenszer is részt vesz, így hasznos tanácsokat kaphatnak a vásárlók a témában. Szakértői oldalon a Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége és a GreenSense vesz részt az akcióban. 

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Farmról az asztalra: így segítheti ez az üzleti modell a kisgazdaságokat

A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 27. szombat
Zita
17. hét
Április 27.
Morse nap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem