5 °C Budapest

Kivételeznek a bankok: mi kell a normális kiszolgáláshoz?

Pénzcentrum
2007. március 28. 05:30

A legnagyobb brit bank, az HSBC beismerte, hogy több tényező szerint csoportosítja 8,5 milliós ügyfélbázisát, akiket így különböző országok call-centeres kollégái szolgálnak ki telefonos ügyintézés esetén. Magától értetődő, hogy a tehetősebb, felső kategóriás ügyfeleket a szigetországban szolgálják ki, míg az alsóbb kategóriákba soroltak az Indiába, Máltára, a Fülöp-szigetekre és Malajziába kiszervezett központokkal léphetnek kapcsolatba.

A besorolásban a havi jövedelem és hitelminősítés mellett szerepet játszik, hogy a banknál hány terméket, szolgáltatást vesz igénybe az ügyfél és mennyire komplexen kezeli a pénzét. Ezen faktorok alapján osztályozásra kerülnek a kliensek, az ügyfélszám telefonos megadásával pedig a megfelelő helyre irányítódik a hívás az azonosítást követően.

Az HSBC szóvivője elismerte, hogy valóban működik egy ilyen besorolási rendszer, de ez csak azért van így, mert a komplex igényekkel rendelkező ügyfeleket mindenképpen Nagy-Britanniában akarják kiszolgálni. Ennek némileg ellentmondani látszik a szóvivő következő mondata, mely szerint minden call-centeres HSBC alkalmazott, így földrajzi helytől függetlenül ugyanazt a képzést kapták és ugyanolyan színvonalon szolgáltatnak.

A brit közvélemény ezzel szemben egyre inkább az, hogy a megélhetési gondokkal küszködőktől nem sok profitot remél a bank, ezét igyekszik őket minél olcsóbban és ezzel együtt talán alacsonyabb színvonalon kiszolgálni.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm