A legnagyobb brit bank, az HSBC beismerte, hogy több tényező szerint csoportosítja 8,5 milliós ügyfélbázisát, akiket így különböző országok call-centeres kollégái szolgálnak ki telefonos ügyintézés esetén. Magától értetődő, hogy a tehetősebb, felső kategóriás ügyfeleket a szigetországban szolgálják ki, míg az alsóbb kategóriákba soroltak az Indiába, Máltára, a Fülöp-szigetekre és Malajziába kiszervezett központokkal léphetnek kapcsolatba.
A besorolásban a havi jövedelem és hitelminősítés mellett szerepet játszik, hogy a banknál hány terméket, szolgáltatást vesz igénybe az ügyfél és mennyire komplexen kezeli a pénzét. Ezen faktorok alapján osztályozásra kerülnek a kliensek, az ügyfélszám telefonos megadásával pedig a megfelelő helyre irányítódik a hívás az azonosítást követően.
Az HSBC szóvivője elismerte, hogy valóban működik egy ilyen besorolási rendszer, de ez csak azért van így, mert a komplex igényekkel rendelkező ügyfeleket mindenképpen Nagy-Britanniában akarják kiszolgálni. Ennek némileg ellentmondani látszik a szóvivő következő mondata, mely szerint minden call-centeres HSBC alkalmazott, így földrajzi helytől függetlenül ugyanazt a képzést kapták és ugyanolyan színvonalon szolgáltatnak.
A brit közvélemény ezzel szemben egyre inkább az, hogy a megélhetési gondokkal küszködőktől nem sok profitot remél a bank, ezét igyekszik őket minél olcsóbban és ezzel együtt talán alacsonyabb színvonalon kiszolgálni.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








