Tízezer bejelentésből csak húszat-harmincat vizsgálnak ki a nyomozók, és alig néhány esetben sikerül bizonyítani a pénzmosást. A zárolt számlák tulajdonosai általában gyorsan köddé válnak - írja a Magyar Hírlap.
A pénzintézetek és a jelentésre kötelezett cégek tavaly 9999 esetben értesítették a Nemzeti Nyomozóirodát (NNI), hogy egy-egy ügyfél gyanús tranzakcióra készül. A pénzmosásról szóló törvényt Magyarországon 2003-ban szigorították, azóta szinte minden olyan szolgáltatónak jelentési kötelezettsége van, amelynek pénz fordul meg a keze között: a bankok, a takarékszövetkezetek, a pénzváltók és biztosítók mellett a brókerek, az ékszerkereskedők, az ügyvédek és a közjegyzők is kötelesek jelezni a gyanús pénzmozgásokat. Az évente szokásos 10-12 ezer bejelentés kilencven százaléka a bankoktól és takarékszövetkezetektől érkezik, rajtuk kívül még a pénzváltók keresik meg viszonylag gyakran az NNI-t.
Bár a köztudatban úgy él, hogy a kétmillió forint fölötti tranzakciókat jelentik be a pénzügyi vállalkozások, ez nem igaz. A törvény csak azt írja elő, hogy a kétmillió forint fölötti tranzakcióknál el kell végezni az ügyfelek azonosítását. Nem is jelentenek be a pénztárosok minden kétmillió forintnál nagyobb összegű tranzakciót, ám ha gyanús egy ügylet, akár már néhány forintnál is szólhatnak a hatóságoknak.
A közelmúlt adathalász-akcióiban például azt figyelték a hitelintézetek, hová kerülhettek pénzek a megcsapolt számlákról. Általánosítani azonban nemigen lehet, a hitelintézetek igyekeznek megismerni ügyfeleiket, és személyre szabottan döntik el, mi is a gyanús.
A gyanús tranzakciók végrehajtását a bankok 24 órára függeszthetik fel, a rendőrség azonban ennél hosszabb időre is zárolhatja a pénzt. A nyomozó hatóság ezt évente mindössze húsz-harminc esetben teszi meg, a lezárt ügyek száma pedig még alacsonyabb. 2003 óta mindössze tizennégy szándékosan elkövetett pénzmosást sikerült felderíteni, gondatlanságból elkövetett pénzmosás bűntette miatt pedig kilenc ügy végére került pont.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében